IWC only (Deel 3)

15 likes

12 likes

Gefeliciteerd! Wat is je eerste indruk?

Erg goed! De maatvoering is prachtig en op de afwerking heb ik niets aan te merken. Vind de plaatsing van de datum mooi gedaan, scherpe wijzers, oude logo🥰 Binnenkort kijken of de BoR past, maar deze combi is ook wel lekker

1 like

Het formaat lijkt perfect voor je. Ik vind de bolling van de wijzerplaat ook erg mooi. Dat valt niet zo op op de foto’s.

1 like

NA :smiling_face_with_three_hearts:

43 likes

Dat is een mooie! Wat is de ref hiervan?

Erg gaaf. Proficiat :partying_face:

1 like

Prachtig!:heart_eyes:

1 like

Dank! Dit is een 804a. IWC heeft veel gelijkende refs gemaakt in die tijd, maar deze sprak mij het meeste aan vanwege de 36/37mm maat, scherpe wijzers en datum. Je hebt ook:

802 - dunnere wijzers en 2mm kleiner
809 - gebogen lugs
810 - shark fin lugs en geen datum
866 - vind ik persoonlijk de minst mooie maar verreweg de duurste omdat er ‘ingenieur’ op staat.

Je kan ook zoeken op de uurwerkreferenties: 853 en 854 zonder datum en 8531 en 8541 met datum

2 likes

Gefeliciteerd, heel mooi!

1 like

Ik vind deze echt ongelofelijk mooi. Dit is echt mijn grail, maar voorlopig buiten budget. :heart_eyes:

1 like

Dank, dan kan ik wat gerichter zoeken. Ben erg gecharmeerd van iwc met het oude logo. Liefst in goud natuurlijk.
Heb het oude zakhorloge van mijn opa met het oude logo maar ik merk dat ik dat toch niet zo praktisch draagbaar vind.

12 likes

Snap ik, wel een prachtig uurwerk. Het zou mooi zijn om een polshorloge in dezelfde stijl toe te voegen. Kan het zeker aanbevelen.
Als je hem ook met kleine seconde wilt (zoals het zakhorloge), dan kom je op oudere uurwerken uit. Bijvoorbeeld cal 88

1 like

Dat zou inderdaad mooi zijn. Hoeft overigens niet met kleine seconde, kijkende naar de rest van de collectie van voornamelijk toolwatches moet het niet al te klassiek.

Prachtig! Mooie wijzerplaat ook! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

20 likes

Gefeliciteerd ! :partying_face:

1 like

28 likes

Cross post, de ultieme duiker van IWC, de Ocean 2000.

5 likes