IWC only (Deel 3)

Enigste Pilot chrono in titanium met titanium band is de ref. 3883-04 [ AMG ]

3 likes

15 likes

De 3239

28 likes

13 likes

33 likes

Ingenieurs en Pilot varianten zijn wat de klok slaat als ik het zo zie…ben medeschuldig…

15 likes

22 likes

12 likes

21 likes

Doppel Chrono, nice :smiley:

1 like

Vraag m.b.t. mijn Portugieser (IW371615).
Als hem echt volledig handmatig opwind, dan haalt hij netjes de 48 uur, zelfs ietsjes meer.
Als ik hem echter half opwind (10/15 slagen) maar wel gewoon draag, dan staat hij diezelfde nacht stil.
Werk op kantoor, dus ben niet heel actief gedurende de dag.

Gevoelsmatig draait de rotor alleen heel stroef.
Als ik mijn Tag Heur in de hand ‘schud’ dan draait de rotor makkelijk meerdere rondjes.
M’n Staudt en Tudor iets minder soepel maar nog wel enkele rondjes.
Wanneer ik mijn Portugieser ‘schud’, dan gaat hij met moeite één keer rond.
Wanneer ik hem vanuit mijn pols ‘draai’, dan gaat hij wel gewoon rond.

Hoort dit bij IWC/dit model, of?

Tijd voor een onderhoud van het automatische gedeelte, en als je toch bezig bent, de hele boel.

Of een garantieclaim als die nog binnen de periode zit.

1 like

Is dit een conclusie omdat je de ervaring hebt dat het anders hoort te zijn, of?

Gebaseerd op ervaring met hetzelfde fenomeen in andere automatische horloges.
Is geen IWC only ding, enige dagen terug was hier nog iemand die dit fenomeen meldde met een ander horloge.

Er is duidelijk niets mis met de gangreserve van het horloge, vanaf de veerton tot de wijzers werkt alles naar behoren. Manueel gewonden haal je blijkbaar de volle gangreserve. Het automaat gedeelte slaagt er niet meer in efficiënt de veer op te winden, waardoor die niet volledig opgewonden is als je het horloge weglegt. Je omschrijving van het amper rond gaan van de rotor bevestigt dat.

Hoe oud is het horloge? Welk kaliber zit erin?

Edit: Opgezocht, is een actueel model, met een “manufactuur” gangwerk.
In garantie naar IWC it is.

1 like

:point_up_2:

1 like

Hij is uit 2020, recentelijk door mij aangeschaft bij Leon te Maastricht, welke het horloge zou hebben nagekeken.
Zit sowieso nog 2 jaar garantie op, dus ik ga even bellen denk ik. :slight_smile:

Dank allen!

Kijk een leuke thema veiling!

1 like

17 likes

Mooi hè

34 likes