Heel gaaf deze 3711 ![]()
Toch ook een bijzonder horloge. Mooi hoor.
Ben d’r ook heel blij mee.
Heb mijn chronograph er voor opgegeven.
Niet makkelijk, want ook dat is een horloge waar de kwaliteit en schoonheid vanaf springt.
In dit draadje genoeg fotos van dat ding.
Maar deze GMT is net wat minder hoog en zwaar.
Ik kom deze trouwens niet zo vaak tegen. (maakt het stiekum nog leuker)
Het is een “Old School” IWC, die wat functioneler en ingetogener overkomt dan de huidige Fliegers.
Vandaag een IWC Ingenieur IW322701 aan mijn collectie toegevoegd. Ben er heel erg blij mee. Ik heb nog een vraag gesteld in topic over IWC Ingenieur. Zoek een half link voor de bracelet.
Erg mooi, gefeliciteerd!![]()
![]()
Mooie aanwinst! Gefeliciteerd
Dank je wel! ![]()
Dank je wel. Ik vind de huidige Inge modellen ook mooi. In Schaffhausen een paar maanden geleden de ceramic en de zwarte standaard variant op de pols gehad. Ceramic variant is 42mm en dat bevalt mee erg goed. See-trough caseback is super. Een hele mooie klok. De standaard stalen versie is 40mm en dat vind ik net wat te klein voor mijn pols. Ik vind het jammer dat IWC een aantal zaken niet heeft gedaan en hopelijk komt dat in de toekomst nog.
1: Een standaard stalen versie in maat 42 zou fijn zijn.
2: De keuze tussen see-trough caseback of dicht zou ook een optie kunnen zijn.
3: IWC heeft gekozen voor crown guards. Zonder was mooier geweest en ook dichter bij het originele ontwerp imho.
4: De prijs is ook wat te hoog met het gekozen uurwerk.
5: De bracelet is erg mooi op zichzelf, maar zonder quick adjustment en dat is opmerkelijk.
Gaaf! Wat is dit voor modelletje? Lijkt op een 3706 maar met vrij gele wijzers voor een non-tritium plaat…
Thanks! Is een Pilot Chrono ref. IW377724. Was destijds een online only model welke ik in de A’dam boutique heb kunnen kopen in 2018. Hij lijkt best op de Chrono Spitfire al is die 41mm en mijne een 43mm. De spitfire is nog nieuw te koop.
Zie hieronder een artikel over de mijne op Hodinkee:
Mega vet! Echt een mooi ding. Al vind ik de 39mm van mijn 3706 groot zat voor mijn 16,5cm pols ![]()
![]()
Ja nog steeds erg blij mee. Binnenkort een keer kijken voor een nieuw bandje.
Jouw 3706 is ook erg gaaf!