Ja weer woensdag

lekker nu moet ik met de kerst weer aanhoren hoe geweldig z’n klok is… :wink:

Vandaag ‘‘Schaffhausen-dag’’…

Marathon dag vandaag (draag hem bijna non-stop. De U1 gaat er zielig van kijken )

Dit:

Vandaag dus de Kienzle, mijn ALLEREERSTE horloge dat ik van mijn Oma kreeg. Nieuwprijs destijds fl. 25.-- maar morgen weer de Seiko SLQ01 van beide een foto



Was het Seamaster niet dit horloge al een week lang draagt? Zo trots is hij erop.

Vandaag heb ik geen horloge om gehad…

Gerwin

Schitterend, Peter!

Voor mij vandaag de Strela.

Groet, Mark

sql001 , bevalt idd goed…al zit er een kans in dat hij plaats gaat maken voor een volgend aanschaf…maar dat moet ik nog even bekijken.

Vandaag weer eens 1 van mijn (eerst gekochte) Poljot’s.
Helaas even zo snel geen plaatje. 'T is een chrono (subdial op de 3 en 9-uurs positie), zwarte wijzerplaat, vergulde kast, heeeeel donkerbruin lederen band.

Niels

Ja, prachtig! Ze hebben daar een re-edition van waar ik erg naar zit te kijken. Vraag ik me alleen af of de originle niet goedkoper is? Aan de ander kant kom je ze in deze staat waarschijnlijk amper tegen…

Henrik Schreef:

Ja, prachtig! Ze hebben daar een re-edition van
waar ik erg naar zit te kijken. Vraag ik me alleen
af of de originle niet goedkoper is? Aan de ander
kant kom je ze in deze staat waarschijnlijk amper
tegen…

Heb je het over de Longines Flieger Henrik ? Re edition ???

Nee, ik ben even gaan zoeken en vond 'm:

en dan met deze plaat:

Kom je een heel eind. Maar is toch minder zoals die van jou als ik in herinnering had. Maar nog steeds erg mooi nietwaar?

Beide modellen zijn zeker geinspireerd op het oude Flieger model, missen wel de draaibare lunette met pijl,
de oude Fliegers doen zo’n $ 1000,- tot $ 1500,- , enig idee wat deze kosten en wat voor afmetingen ??
afmetingen van de oudjes zijn 41 x 52mm

Groet, André

Afmeting van de Spirit serie ligt tussen de 36mm en 40.5mm. Die van 36 zullen de damesmodellen zijn. Onderstaande is 40.5 en kost online 1.100 dollar. Dat valt imho alleszins mee.

Ook niet lelijk? De chrono! (voor 1.700 dollar):

Die “” Time only"" lijkt me zeker geen goed alternatief voor een originele uitvoering Henrik , die chrono uitvoering is op zichzelf wel een heel mooi klokje (tu)
en voor 1275 euro een aantrekkelijk aanbod van Longines, zeker met die stalen band erbij ?

groet, André

Ik weet niet zeker of je die stalen band er bij krijgt maar ik denk het wel. Die witte zou natuurlijk met zwarte plaat moet zijn. mMaar daar kan ik alleen foto’s met stalen band van vinden en dat ziet er niet uit.

Kwam deze retro Kirowa chrono tegen op eBay voor 210,- euro.
nou heb ikzelf een originele uit 1951 , hoewel dit waarschijnlijk een omgebouwde zakvestuitvoering is.
daar heb ik toen 190 euro voor betaald
beide horloges zijn 43mm in diameter,
oordeel zelf :slight_smile:




je kan waarschijnlijk wel raden welke de replica is Henrik ?

Groet, André