Jaeger le coultre cal.481 automatic bumper

Dat weet ik inderdaad. Het is natuurlijk ook fantastisch om met zulke mooie uurwerken bezig te zijn. :slightly_smiling_face:

1 like

Wat een mooie exemplaren!
En de Futurematic ziet er uit als een zeer zeldzaam exemplaar.
Ben nu wel geïnteresseerd in hoe dat uurwerk werkt zonder opwindstift, ik duik zo het internet maar weer in…

Leer elke dag weer het bestaan van nieuwe interessante modellen op dit forum. :grin:

Edit:

Trouwens, volgens mij is ‘‘rikketik’’ een begrip op dit forum.
Hoe moet ik dit zien, als een beurs voor de helemaal werkende horloges die geserviced zijn, of ook een beetje als een soort van vlooienmarkt waar van alles te vinden valt (individuele verkopers, ook opknappers e.d.)?

Misschien een stomme vraag , maar waarvoor op de beurs en niet op het hf te koop aanbieden .of heb ik wat gemist :sunglasses:

nee het is in de stijl van een grote rommelmarkt alleen met behalve rommel ook hele veel heel mooie en dure rommel. Er staat merendeel vintage spul maar ook wel wat moderne horloges.

Mocht je op zoek zijn naar een opknapper dan heb ik nog wel e.e.a. voor je liggen.

2 likes

Ik weet niet of dit en begrip is op dit forum. Er wordt hier over het algemeen niet direct heel erg positief over gedebatteerd. Het is een soort rommelmarkt maar dan alleen voor klokken en horloges.
Je moet wel goed uitkijken wat je wilt kopen en bij wie.
De laatste jaren zijn er heel veel oost Europeanen bij gekomen met ook wel vaak onduidelijke dingen die worden aangeboden.
Indertijd was het een beurs voor liefhebbers en verzamelaars, maar ik krijg ook wel het idee dat het meer en meer een zeer commerciële markt aan het worden is.
Zelf sta ik er ook met een stand, maar door de loop van de tijd zijn er vaste bezoekers die bij mij langs komen zodat ik er verder geen last van heb.
Ik ben mijn horloge collectie aan het uitdunnen en er komen bij mij verzamelaars die hun eigen verzameling willen uitbreiden. Ook om hun vintage horloges te laten reviseren of repareren.
Dus is het voor mij alsnog een plezierige dag, ik ken inmiddels de meeste mensen die langs komen, ook voor een gezellig praatje.

2 likes

Nee, je hebt niets gemist. Het merk le Coultre is toevallig mijn ultieme hobby. De vintage modellen verzamel ik al heel lang en restaureer ik totdat ze weer functioneren.

Op de eerste plaats ben ik een liefhebber resp. verzamelaar van bepaalde vintage horloge merken en met name le Coultre.
Middels dit forum heb ik veel collega liefhebbers leren kennen en kunnen ontmoeten.
Ook rammel ik dan wat mee via mijn toetsenbord op bepaalde onderwerpen in geplaatste topics, niet altijd tot het genoegen van sommige forumleden.
En soms word ik inderdaad benaderd om uit mijn collectie wat te verkopen, maar in principe bied ik niets aan op dit forum. Ik ben geen handelaar.
In sommige gevallen bied ik forumleden aan om een horloge wat in hun bezit is en mogelijk emotionele waarde heeft te helpen met reparatie of restauratie. Maar verder zal ik niet gaan.

1 like

Dank je voor het antwoord en , zonde want je heb daar een paar kanjers !!

1 like

Kijk anders in de topic _Laat je oude horloges in goede conditie zien_en zoek op vinwat, ik heb daar uit mijn collectie een paar foto’s geplaatst van vintage horloges die ik heb.

2 likes