Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Prachtig😍

Ik vind de mut Moon inderdaad ook geweldig mooi, net als de Reserve de Marche overigens. Het is een kwestie van smaak maar de kasten van de Mastercontollijn zijn geborsteld, wat ik nog geslaagder vind! Enorm moeilijke keuze.

1 like

Gewoon buitenaards :ok_hand: :star_struck:

1 like

Ik vind de mijne toch echt niet dof of saai. :grinning:

18 likes

Vandaag lekker de stad in geweest, met als hoofdreden het proberen van wat Reverso’s. Zo links en rechts hier al wat vragen gesteld en vele filmpjes en foto’s bekeken. De rode draad: passen! Anders weet je gewoon niet wat de juiste is voor je pols.
We begonnen met de Tribute Duoface:


De plaat is prachtig. Paars bij TL en allerlei soorten blauw bij daglicht. De maat verraste me. Op de foto wellicht nog wat fors, maar in het echt nog net aan de goede kant van het aanwezigheidsspectrum :smile:
Toen de Medium:

Op de foto wellicht beter ogend, in het echt gewoon te ielig. Zelfs op mijn 16.5cm pols.

We kwamen tot de conclusie dat de Large Monoface wel eens de ideale kandidaat kon zijn. Een tikje dunner en een luttel aantal mm kortere lug to lug. Op de foto is het verschil niet te zien, maar om de pols gaf deze qua maat het juiste gevoel:


Nu dus wijn drinken, bier drinken en overpeinzen welke het gaat worden. Mijn vrouw vindt het een oude mannen lullen ding, maar ik ben óm.
Ik neig naar de Monoface Tribute Small Seconds met rode of groene plaat, hoewel ik de bovenstaande met bruine band wat meer allround vind. Opmerkingen en tips zijn welkom.
Wordt sowieso vervolgd!!

21 likes

Hoe vond je de verhouding tussen Duo en Mono Face?

Monoface wint het voor mij / mijn pols.

1 like

Welke stad was je? Ben even benieuwd naar de voorraad JLC bij S&C Utrecht. Ik heb daar morgen een afspraak en zou graag een aantal modellen, m.n. uit de Master Control serie zien.

Rotterdam. Hadden boven ook wat modellen uit de Master serie.

1 like

Ah dank. Maar afwachten wat Utrecht te bieden heeft dan.

2 likes

Geen nood, dan ben je vast voorbereid! Dit is in potentie een horloge voor het leven dus helemaal prima.

Succes met je keuze en hier nog even een foto van de mijne om je keuze te vergemakkelijken:

10 likes

Ik ga dit argument toevoegen :wink:
Mooie foto trouwens.

1 like

Thanks! Was eentje uit de losse pols, maar zo met een ondergaande zon is altijd fraai. Zeker bij een extreem mooi horloge als een JLC.

Btw als het helpt, ik ben 34 en ik draag er ook een. :innocent:

2 likes

Als het helpt, ik ben 35 en te wrekkerig om het uit te geven. Anders zou ik er zeker ook 1 dragen.

2 likes

En toen werd ik 40 en kwam ik hiermee thuis

22 likes

Die lag er ook. Mooie afwerking die wijzerplaat :ok_hand:

1 like

Exact mijn conclusie ook wat betreft de maten. De Duoface large is dacht ik ook een tikje groter dan de Monoface large. Die laatste is dezelfde maat als de tribute kleuren en een heel hedendaagse maatvoering.

Welk kleur je neemt is persoonlijk natuurlijk :blush: ik houd wel van het relief in de plaat, zeker in combi met die geblauwde wijzers een horloge voor het leven!

1 like

Welke ga je passen? Deel gerust wat wristshots als je wil, als de gelegenheid zich zou voordoen om die te nemen :blush:

2 likes

Dat hangt er natuurlijk vanaf welke ze hebben liggen. Maar ik heb interesse in de Polaris Mariner Date, Polaris Date, Master Control Calendar en de Master Control Memovox.

4 likes

Ben benieuwd Tom wat je van de nieuwe Master collectie vindt. Lijkt zo flets allemaal. Als ze de calendar chrono hebben ook even omslingeren!

1 like