Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Onder de streep zal het budget niet perse het grootste probleem zijn als in funds, maar het brengt mij wel ook bij een andere vraag al weet ik niet of dit iets is om hier te bespreken hoor. Maar toch wel een ding: ik weet niet of ik momenteel al zo ver ben in mijn leven om rond te lopen met iets om mijn pols wat zoveel geld vertegenwoordigt. Dat heeft te maken met verschillende dingen natuurlijk, leeftijd, publiek waar je je in begeeft. In zou me in ieder geval niet perse heel prettig voelen met dit horloge om in de stad.

Hoe ervaren jullie dat?

2 likes

Zwarte, blauwe of grijze wijzerplaat… Die MUT’s zijn onweerstaanbaar

2 likes

Ik woon in dezelfde stad en daar kennen we geen hochkultur. Niemand op straat gaat het verschil zien. Dit koop je echt voor jezelf.

Verder ken ik het gevoel wel. Ik werk met subsidiegeld met mensen met betalingsachterstanden. Dan ga ik ook mijn Zenith niet om doen.

3 likes

Ik heb de zwarte. In zwart en blauw……fantastisch!

Een JLC zit niemand in de weg volgens mij. 99% ziet het niet, de overigen zullen hem waarderen.

6 likes

Ik begrijp dat goed. Ik ben zelf 24 en heb er ook moeite mee gehad een horloge van duizenden euro’s om te hebben. Maar op een gegeven moment begon ik op te merken dat tenzij er rolex opstaat bijna niemand het door heeft en het vooral gelukkig voor jezelf is. Maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt

En de MUT is heel mooi! Heb deze ook overwogen. Enige jlc die ik serieus overweeg buiten de reverso om eerlijk te zijn.

4 likes

Bedankt voor jullie antwoorden, dat helpt wel!

En ook is prijs verhoogd… 11% erbij, van 10k naar 11,1k EUR…

2 likes

Ze schrijven wel best hard af. Jong gebruikt zijn ze een stuk betaalbaarder.

Inderdaad, de dame bij Colman gaf aan er al een jaar of 4 te werken en de prijzen per jaar zo ongeveer met 10% omhoog te hebben zien gaan.

1 like

Geen probleem mee.

Mooi horloge hoor de mut moon👌

Waarom niet. Denk je dat je cliënten dat herkennen?

2 likes

Inderdaad. Ze proberen allemaal mee op de wagen te springen. Omega en Patek verhogen ook vanaf februari hun prijzen…

De kans is nul, maar vind een horloge dat 2 jaarbudgetten van iemand in de schuldsanering waard is, soms ongepast. En dat zit in mezelf hoor, dat weet ik. Leg dit ook verder niemand op.

4 likes

Dit hoorde ik bij de andere juwelier gezegd worden tegen een klant: Omega wordt duurder per 1 februari. Als ze nog leveren voor die tijd kan ik gewoon de oude prijs aanhouden maar als het na 1 februari wordt dan zal ik de opslag achteraf nog doorberekenen, kan nu nog niet zeggen hoeveel dat zal zijn.

1 like

Heb dit gevoel dus ook hoor, ook al zit in een business waar uiteindelijk dit veel meer kan. Wellicht zit er toch iets calvinistisch in me nog van de opvoeding vroeger, iets van: doe maar normaal dan is het al gek genoeg. Kan het niet goed uitleggen. Alsof ik me er voor zou schamen als iemand zou weten dat het 10k kost.

2 likes

Ik kan dat goed begrijpen. Ik werk bij een sociaal-maatschappelijk adviesbureau en heb dat gevoel ook. Draag geen opvallend dure horloges (zoals rolex) op mijn werk om die reden

2 likes

Maar te veel offtopic. De MUT Moon vind ik echt een droomdresser. Zeker met die blauwe plaat. Door de maanplaat is hij spannend genoeg en het blauw maakt hem echt heel sjiek!

2 likes

Ho, ho, vergeet de Grijze muis niet :grin:

Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin-With-Blue-and-Grey-Dials-For-2017-4~01

16 likes

Ja, maar kijk dan….

22 likes

Heerlijk!

1 like