Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Hij is trouwens wel gebaseerd op een oud beestje…

In dit geval een kroontje minder, maar voordeel is dat hij je niet wakker maakt.

19 likes

Een prachtig oud beestje!

1 like

Dat is het.

Het is niet echt faux patina. Maar warmte straalt die uit.

.

19 likes

Hear hear

17 likes

Wat blijft dit toch een toppertje…

28 likes

Yes , band staat er ook mooi bij . :star_struck:

Voor degenen die in het jaar van de tijger zijn geboren, fan zijn van JLC en €90k (ex BTW) wil aftikken :upside_down_face:;

8 likes

Toch wel vreemd verhaal van Chrono24, daar heb ik dus mijn JLC vorige week gekocht. Aangegeven dat ze het horloge niet eerder mogen versturen dan de 28e omdat ik aan het skiën ben.

Zaterdag geld overgemaakt, maandag bevestiging plus de melding dat het horloge is verzonden (?). Baalde ik al van maar had hem naar mijn werk verzonden dus kon wel wat regelen.

Tracking van UPS gaf aan: fout adres. Ik bellen: fout ligt bij UPS, ik corrigeer het (aldus de dame aan de telefoon).

Vandaag: pakket retour afzender ivm fout adres. Maar weer gebeld: fout ligt bij de verzender. Stond UPS bij de Langestraat in Hilversum i.p.v. de Larenseweg…

Geen idee of hij daadwerkelijk heeft aangebeld bij het huisnummer maar volgens mij heeft de verkoper op Chrono24 hem naar het verkeerde adres gestuurd dus…

Omdat het uiteindelijk toch een sporthorloge blijft.

28 likes

Ja why not :smile: Dit is geen nato toch? Als in hij loopt niet onder het horloge door.

1 like

Volgens mij noemen ze dit een single pass nato.
Deze gaat inderdaad niet dubbel onder het horloge door.

1 like

Mooi licht in de tuin. Even een kiekje maken van dit kunstwerkje.

18 likes

Als je die keeper nu ff eraf fotoshopt dan is ie wat ,ij betreft goedgekeurd.

2 likes

19 likes

Mooi hoor!

1 like

Ik zie hier een heleboel mooie exemplaren voorbij komen, echter bijna allemaal aan de nieuwe kant.

Voor vintage liefhebbers is hier niet echt veel te zien, een enkele keer wordt er een fraaie vintage gepost.

Even terug naar het vintage gedeelte in dit topic.

Wat doe je met een volledig gedemonteerde Memovox die het licht zag in 1959 en tot 1969 werd geproduceerd.
Een aantal deelnemers die de clinics hebben gevolgd roepen zoiets als sloop die handel.

Wel, een bakje onderdelen, tja wat doe je ermee.

Wel, ergens in een doosje leggen en opbergen, op een stuk karton plakken en er een schilderij van maken, maar je kan er ook wat leuks van maken, een horloge bijvoorbeeld.

Als je alles weer in elkaar zet, dus monteren volgens het boekje, dan krijg je in dit geval een jumbo Memovox met kaliber K825. Volgens nazoekwerk zijn er 67000 van gemaakt. Met een power reserve van ongeveer 45 uren. Het uurwerk functioneert met 18.000 beats per uur.

Wel, aardig om te weten nietwaar?

Dus als alles weer goed in elkaar zit, in de kast gefrommeld, de male/female opwindstift op maat gemaakt, Croco bandje eraan gezet, ziet het er dan zo uit.

Misschien is het aan te bevelen voor de vele vintage JLC liefhebbers onder de HF leden om een apart JLC topic aan te maken onder de noemer;

De vintage JLC ouder dan 50 jaar.

Wie weet?
dixi

15 likes

30 likes

Wat een heerlijk ding toch.

Geen enkel merk maakt louter mooie horloges, maar JLC grossiert als geen ander in stijlvolle, elegante en hoogwaardige modellen. Technisch tot meer in staat dan wie ook. By far mijn favoriete horlogemerk.

45 likes

Een genot om naar te kijken. Ingetogen merk :ok_hand:

1 like

Fantastische collectie!

1 like