Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Goh @bidle, beetje off topic maar pure interesse:
heb je zelf eigenlijk ook horloges in je collectie die bij nader inzien niet “in balans” zijn (verkopen “zit jij niet op”, dus je zou ze kunnen hebben)?
Zo ja, welke?

4 likes

Even iets anders van JLC, past nog net in de Kerst sfeer.

De fabriek in Le Sentier

9 likes

Haha en de mijne.
Echter Kwart 25cm

2 likes

Bijna alle horloges is wel iets op aan te merken.
Gelukkig niet vaak meegemaakt dat er naderhand iets erg tegenviel. De horloges waar dit wel het geval was, zijn dan ook weer vertrokken. Een grote vergissing was bijvoorbeeld de Rolex Deepsea, had hem ook niet in het echt gezien, maar met dat iele bandje was het hem niet voor mij.

Verder heb ik redelijk wat horloges die ik niet heel mooi vind, maar heb ze dan gekocht voor een andere reden, zoals het uurwerk, het verhaal erachter, etc.

Zoals deze Union, een erg leuk horloge. Enkel de kroon zit niet mooi in het midden van de kast. Dit mede omdat het een basis kaliber is. Erg jammer, maar toch door het verhaal en het uurwerkje zelf is het zeker de moeite waard.

13 likes

Wat is er gemiddeld mogelijk bij een aanschaf van een reverso medium? (Wat een ad aan korting geeft? Is dat 10 of gemiddeld meer?)

Op Schiphol te krijgen met 17% korting. Dus daar zou ik bij de JLC boutique (ook van Gassan!) in Amsterdam gewoon om vragen.

1 like

Het is weer tijd om in dit topic wat plaatjes te laten zien.
Pas volledig gerestaureerd, patina op de wijzerplaat zo gelaten i.v.m. het verzoek van de nieuwe eigenaar.
Wisten jullie dat er een heel klein ledengroepje van dit forum een JLC Futurematic helemaal zelf hebben gerestaureerd.
Ooit meegedaan met een clinic en intussen heel stil en stiekem professioneel gecompliceerde
vintage horloges aan het restaureren.

Hier een foto van het kaliber waaraan is gewerkt als het weer helemaal in elkaar zit.
Deze is overigens gereserveerd door de nieuwe eigenaar.

Op de volgende foto is goed te zien hoe het er dan uit gaat zien.

De volgende foto is voor de restauratie

Volgens mijn informatie komt er binnenkort een topic uit met foto’s van de volledige restauratie behandeling van het ultieme JLC Futurematic uurwerk.

13 likes

Zo jammer dat JLC geen kleinere sportieve modellen maakt… ben helemaal verliefd op dit merk maar ze missen gewoon casual modellen.

Je hebt de reverso maar ook dat is niet echt een daily wearer.

7 likes

Gewoon 39mm hoor! :grin:

11 likes

JLC is hét merk om met een premium stalen sport horloge tegen 10k de strijd aan te gaan met de grote drie. Maar dan niet met de Polaris lijn. Geen echte smoel noch kenmerkend design.

2 likes

Alle sportmodellen missen een beetje een gezicht.

15 likes

Dit is verreweg de mooiste ja. Ook wel mainstream appeal zou je denken.

Dit blijft toch wel het mooiste ‘sport-model’.

1 like

Welk model is dit eigenlijk?

Deepsea Chronograph.

1 like

Nieuwe band!

20 likes

22 likes

Grail piece :heart_eyes:

1 like

Dit blijft toch een waanzinnig mooi horloge! Ingetogen klasse :+1: Heeft de wijzerplaat iets van sunburst of is dit mat of glanzend zwart?

Ooit zal er eentje komen… Jammer dat onze richemont AD hier in Gent er binnenkort mee stopt, had deze graag eens gepast maar dat zal in de toekomst niet meer bij de deur zijn :disappointed_relieved:

1 like

Staat hem goed, sowieso een leuken mooi horloge!

@tompj Die blijft natuurlijk ook geweldig, zijn maar weinig maanfases die hieraan kunnen tippen.

1 like