Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Alleen deze, die had ik volgens mij al eens gepost.

Ik heb het horloge letterlijk 30 min. geleden extern opgeborgen.
Binnenkort ga ik een uitgebreide fotoshoot doen, dan zal ik wat extra foto’s van de zijkant schieten.

12 likes

Goed verhaal !

Jeroen waar zie je dat er maar 125 van gemaakt zijn? Ik heb die non-cermet die Bidle post, schitterend ding met prachtige maar kwetsbare lugs.

Ik zie dat nergens, dat is de eigenaar door de AD verteld…

Wat is er kwetsbaar aan onze lugs? :sweat:

1 like

Extern opgeborgen? Bij shurgard? :slight_smile:

Een reverso valt toch wel goed thuis te bewaren met de juiste verzekering?

1 like

Alles is te verzekeren, dat is een keuze.
Ik kies ervoor om niet de hele collectie in huis te hebben.:man_shrugging:

5 likes

Zeer verstandig.

Ze lopen vrij spits toe met scherpe facetten. Ik heb de afgelopen maand zowel de chrono als de memovox toegevoegd aan de collectie, maar heb er eerst een paar laten schieten die duidelijk gepolijst waren of een tik op de lugs hadden gehad. Dan is de charme meteen weg. Het zijn geen toolwatches, veel te verfijnd.

1 like

Ik vraag me inderdaad ook af of er maar 125 van gemaakt zijn.

We hebben de 42mm stalen variant en 40 mm faux patina ‘vintage’ variant. Daarnaast is er de 44 mm Cermet variant in 2 versies.

De normale witte indexen dial en de faux patina versie.

De normale en Cermet verschillen dan ook nog van dial. In zoverre dat met name de indexen van de Cermet een metalen rand hebben.
Ook de pushers van de Cermet zijn anders. Imho mooier. Er zit namelijk op de pusher een ‘wafel’ reliëf.

Ik kan mij wellicht voorstellen dat de faux patina Cermet ik een kleine oplage is geproduceerd.

2 likes

Ik vind die 40mm toch wel heel erg mooi … ai ai

1 like

Dat is de bi compax. En die vind ik nou het minst mooie. Vanwege de faux patina en niet draaibare lunette.

Eigenlijk vind ik de normale Cermet de mooiste. Helaas draagt die erg groot.

3 likes

Die is mooi ja, die bi-compax. Nog net wat beter in balans dan de non-vintage chrono duiker. Maar de mooiste van het hele stel blijf ik deze vinden:

11 likes

Ja dat is een prachtig horloge.

Nu nog leren zelf mooie foto’s maken :stuck_out_tongue_winking_eye:

:beers:

1 like

Welke zou plaats moeten maken voor de Deep Sea vraag ik me al een tijdje af?

10 likes

Uiteindelijk een kwestie can smaak, maar aangezien je het vraagt.

Bij mij zou nr 3, 4 en 5 in aanmerking komen voor een Deepsea. Sowieso vind ik het één can de mooiste modellen. Ben dan ook bevoordeeld. :wink:

Van de klassieke modellen vind ik eigenlijk enkel de maanfase en de tribute Reverso’s echt mooi.

Imgur

12 likes

Voor mij 1 en 3. De deepsea is erg fraai idd.

1 like

Okay,… tot nu toe geen last van en zien er uit als nieuw! Heb diverse horloges en vind deze iig niet bijzonder kwetsbaar.

En daar gaat ie :grin:

4 likes

3 en 4. Zonder twijfel.