Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Ik zeg: mooie zwarte alligator.

3 likes

Het bandje is in ieder geval niet het originele bandje.
Origineel was het zwart of donkerbruin:
http://www.sothebys.com/fr/auctions/ecatalogue/lot.2423.esthl.html/2013/important-watches-hk0460

2 likes

Ach, bij een auto kan die kleur best :grin:, maar dat bandje is inderdaad niet echt een meerwaarde voor zo’n horloge

Denk dat in dit geval zwart idd de betere keus is. Klopt,… zwart inderdaad. :slightly_smiling_face:

1 like

Hallo ben nieuw op t forum. Heb meteen n vraag;
Mijn master compressor memovox is weg geweest voor groot onderhoud naar de fabriek.
Daarna heeft hij vanaf juni thuis in de la gelegen ivm een verbouwing waarbij ik mijn horloge niet gedragen heb.
Nu heb ik hem weer een aantal weken aan, maar loopt hij ongeveer 225!!! Sec voor per dag. Is dit op een of andere manier te verklaren? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze af fabriek het horloge met zo’n afwijking afleveren…

4 likes

Kan het magnetisme zijn? Ik zou even naar een dealer in NL gaan (Schaap of Steltman ofzo) die een horlogemaker er naar kan laten kijken.

Ik heb eens een Eterna gehad waarvan de veer ergens in het echappement bleef haken, toen liep hij ook minuten per dag te snel.

Gaaf horloge trouwens

Ik zou inderdaad even naar een JLC dealer gaan want de datum ligt naar mijn mening ook niet helemaal lekker.

1 like

De datum lijkt niet goed te liggen, dus denk groter probleem dan magnetisme. Gezien de officiële service zou ik contact opnemen met JLC.

Datum staat goed. Foto van paar dagen geleden :grinning:

2 likes

Ik denk dat @TheWornWatch en @Elmar2B de stand van de datumschijf bedoelden. Niet netjes uitgelijnd in het venster. Op de laatste foto lijkt het weer mee te vallen?

1 like

Dank je wel @lassale. Zal waarschijnlijk aan mijn foto kwaliteiten liggen in combinatie met de stand van het horloge en de positie van de lens. Zoals ik het hier op mijn horloge zie is het cijfer in elk geval netjes uitgelijnd met het kader.

1 like

Ik heb het hetzelfde horloge, is een ondergewaardeerde prachtige JLC.
Maar vermoedelijk in je schuif in contact gekomen met wat magneten ?
Dat kan de snelle loop veroorzaken.
Mocht je een iphone hebben :

1 like

@dvr geen iPhone wel een iPad werkt ook. Goede kans dat dat het is. Lepsi geeft aan gemagnetiseerd.

Zal mijn juwelier vragen of hij er iets mee kan en hoeft hij niet terug gestuurd naar de importeur. Andere mogelijkheid was n ritje naar de stad naar Schaap & Citroen maar dat was toch ook gauw 20km en n klusje voor mijn vrije zaterdag :smile:.

Vandaag bij mijn juwelier geweest. Horloge kreeg toch een retourtje importeur. Wordt netjes onder garantie gefixed. Mis m nu alweer aan mijn pols.:disappointed_relieved:

2 likes

Dat is balen, maar komt goed!

Tja, dan wordt het tijd om dat soort klusjes zelf te gaan doen. of een tweede JLC aanschaffen en tijdelijk omdoen.

2 likes

Even wat tegenwicht aan de MC Memovox, een Dualmatic uit dezelfde serie.

13 likes

Dualmatic is later uitgebracht en draaid op het nieuwere 972 caliber in plaats van het oudere 918 caliber. https://www.europastar.com/magazine/highlights/1000490809-jaeger-lecoultre-s-mastercompressor-dualmatic.html

1 like