Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Ontmoedigingsbeleid, pure arrogantie en/of waanzin ten top?

Offerte voor een oude quartz JLC (voor een bekende forum horlogemaker op een ander forum)

Dit is toch wel extreem veel. Een complete beurt voor een Rolex Oysterquartz loopt ook al snel heel erg op, maar niet zo erg.

Ik hoop een vergissing?

Zeker geen vergissing zoals bleek uit dat draadje; men gaat daar uit van ontmoedigingsbeleid (koop gewoon een nieuwe) of pure arrogantie ( je kan vanwege onderdelen monopolie toch nergens anders naar toe)

1 like

Waanzin…

Ik heb nu al medelijden met JLC bezitters…

JLC chronograaf zou in de categorie van € 390,- tot € 790,- moeten vallen [ afhankelijk van type ]. @Skyjack, heb je geen referentie nummer van de kast?

in het draadje las ik dat het om een 1030/1 quartz chronograph ging.

Ken van JLC geen 1030/1 kwarts chrono. Zou een 630/1 kunnen zijn.

Bedoelen ze niet 620 pond ipv 2620?

Zelfs dan erg duur.

Wilde eigenlijk niet naar andere fora linken, maar in dit geval;

oordeel zelf:

Dit is dus een prijs indicatie zonder een horloge daadwerkelijk gezien te hebben. Blijft bij mij het een vraagteken wat een mouvement 1030/1 van JLC mag zijn.

Startprijs zelfs van die aardige mevrouw uit Amsterdam :roll_eyes:

De meeste modellen vallen niet onder vintage. En er is nog steeds geen 7 cijferig referentie nummer gegeven, dan pas is er iets meer te zeggen.

Vind zelf een periode van 20 jaar zeer kort, vanaf 40 jaar zou Vintage genoemd moeten worden en daarvoor gewoon een reële prijsopgave maken.

Vind het van JLC een beetje “dom” om op voorhand een prijs te noemen zonder te weten om welk horloge het exact gaat.

Voor iemand die nog een prachtige neovintage Memovox zoekt:

Dit model heeft een doorzichtig achterdeksel. Het contrast van de zwarte wijzerplaat met de tritium plots en rode accenten is waanzinnig.

Deze referentie komt zelden op de markt en is gewild onder verzamelaars, dus deze zal ook snel weg zijn.

1 like

Bond had gewoon een Jaeger moeten dragen…

17 likes

Vooruit, de collectie oplopend van klein->groot

6 likes

Heel veel mooie modellen in dit topic. Ik mis alleen de dames modellen.
Ik krijg de laatste tijd veel vragen van dames die weer graag een ouderwets klein dames polshorloge willen dragen, liefst van een merk uit het hogere segment en ook als het kan niet alledaags maar een apart model en ook voor bepaalde gelegenheden. Een aantal dames heb ik inmiddels kunnen helpen met een vintage horloge uit mijn eigen collectie.
Ook voor JLC liefhebbers is het misschien aardig te weten dat dit merk in de loop van de tijd hele fraaie en aparte modellen heeft geproduceerd.
Zijn er nog meer forum liefhebbers met JLC dames horloges, laat ze eens zien.





12 likes

Dat doet me nou deugd. Zoveel charmanter dan die grote mannenhorloges om een damespols.

3 likes

Vandaag weer de Reverso 8-Days.

34 likes

Na lange tijd weer een “moderne” JLC toegevoegd aan de collectie.

45 likes

Heel mooi!

1 like