Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Dat is waar, horloges van plaatjes beoordelen is niet te doen. In het echt komen ze pas echt tot hun recht. Of blijken ze het toch niet te zijn.

1 like

Prachtig! Samen met je maanfase de mooiste jlc’s die je dan hebt.

1 like

Dat ben ik niet met je eens.

Vriend van mij draagt altijd t shirt of trui en spijkerbroek met gympen en draagt al jaren een reverso. Staat top.

2 likes

Helemaal mee eens. Vorig jaar voor “de grap” een reverso gepast. Echt een divers horloge en kan ook zeker casual of sportief.

Tuurlijk!

5 likes

Gaat vooral om het totaal plaatje.

1 like

Die chrono is zo mooi! Wellicht nog wel toffer dan de memovox. Go for it Tom :star_struck::man_dancing:

Ik kan de Small Seconds aanbevelen. Erg comfortabel en erg goede strap! Ook leuk hoe het licht de perceptie van de kleur blauw kan veranderen. Verder vind ik de blauwe Memovox Boutique één van de mooiere moderne Memovox’en.

20 likes

Ik geloof je meteen

1 like

Prachtig…:heart_eyes:

Absoluut , dat zou een prachtige JLC collectie zijn :star_struck:

Rechtsonder nog even in rood of geelgoud veranderen , verder spot on :yum:

1 like

MC Dualmatic in het zonnetje. :sun_with_face:

10 likes

Eens weer Tom. Deze is schitterend

1 like

Het zal ook wel mijn beeldvorming zijn. Bij bijna alle (marketing)foto’s zijn met een goed geschoren gladderik in strak pak :rofl:… Is ook een gaaf horloge; voor deze zomer eerst een ander doel (een Octo Finissimo), daara ga ik ook hier echt werk van maken. Deze vind ik ook prachtig (Classic medium duo):

8 likes

Ik heb deze Reverso omgehad en het is inderdaad een van de mooiste modellen die JLC te bieden heeft in de huidige lijn! In het echt nog vele malen mooier, die plaat is fantastisch.

Zelf vind ik de Tribute Moon de mooiste uitvoering uit die lijn. De plaat heeft een aparte structuur.

6 likes

Welke maten heeft deze ?
Erg mooi horloge :ok_hand:

1 like

45.6 X 27.4mm

3 likes

Die is ook prachtig inderdaad.

Maar iets in mij zegt nog dat een Reverso een beetje eenvoudig moet blijven. Zo was hij toen hij ontstond. Een sporthorloge voor polospelers. Aan de andere kant, hij is op zoveel punten inmiddels anders, wat maakt het uit.

1 like

Snap ik, maar toch vind ik de beweging naar iets ‘opzichtigere’ details toch ook wel mooi. De guilloche die ze nu op zowat elke plaat gebruiken is een mooie touch als je hem naast oudere modellen met een vlakke, witte plaat legt.

Ik vind deze maanversie dan uiteindelijk toch nog ingetogen genoeg, zeker vergeleken met bijvoorbeeld kalendermodellen die ze ook hebben (gehad)!

1 like

Heb ik ook gepast. Is behoorlijk groter en dikker dan de Tribute Small Seconds Monoface. Edit: Als je pols groot genoeg is, kan het natuurlijk wel.

2 likes