Ook de meer compliceerde calendar en chrono? De date en memovox tonen inderdaad wat leeg, maar bij de andere gebeurt er toch wel wat?
Ik twijfel tussen de volgende modellen als volgende aanwinst (met dank aan @Selie voor de foto). Ik neig naar de Reverso, maar ik heb de Master Control Calendar nog niet gepast. Komt er wel eens van
Oeps, stemmers zijn niet openbaar. Helaas kan ik 'm niet meer aanpassen
Het heeft iets inderdaad. Op die bruine strap vind ik 'm ook verrassend casual
Het uurwerk is jammer genoeg niet zo bijzonder qua specs, wat je ergens misschien wel verwacht bij JLC (geen hacking seconden of antimagnetische eigenschappen bv). Aan de andere kant maakt het misschien allemaal ook niet uit he
Ik heb die MC Calendar laatst gepast en hoewel het een mooi horloge is, zowel qua wijzerplaat als qua combinatie van complicaties vond ik hem te dik voor de breedte (40mm bij 11mm dik). Het geheel lijkt wat uit balans op de pols (voor het type horloge dan).
Zeker, ik was 2 weken terug bij Schaap & Citroen in Rotterdam en daar hadden ze er eentje liggen. Ik heb hem maar even kort gepast, want was de Polaris ophalen (met 42mm x 13mm wel andere koek, maar ook andere stijl horloge). Maar hij deed mij wat dikkig aan.
Yes, juist bij de triple en de Chrono. De plaat is bij deze modellen weliswaar een stuk drukker, het blijft een fletse bedoeling. Gewoon te weinig contrast op de plaat.
Ik was “serieus in de markt” voor de triple calendar. Maar na een eerste keer passen, echt teleurgesteld.
Daarna heb ik nog twee maal gepast maar ik blijft het een saai hok vinden…
Als je nou contrasterende markers en of wijzers hadden gebruikt was het volgens mij een heel ander verhaal.
Fotogeniek zijn ze zeker, dat ga ik niet ontkennen!
Ik vind ze wel ok op die shots, misschien wat levensloos inderdaad. Ik zou eens eentje in de zon moeten dragen om te zien hoe het licht speelt met de markers en wijzers
Ik heb gestemd voor de Mastercontol calendar. Maar ik vind hem niet te vergelijken met de Reverso. Allebei dresswatches maar het zijn totaal verschillende horloges. Ik vind de Master controllijn, met uiteraard alle respect voor de reacties, zeker niet flets of leeg overigens. Ik heb de Master control date in de hand gehad en vond hem bijzonder mooi. De kast is erg dun en stijlvol, net als het zichtbare uurwerk met gouden rotor. Ja, de wijzerplaat is misschien wel ingetogen maar aan de andere kant dus niet opdringerig. Best cool eigenlijk. Iets meer dan 7000 euro. Ik weet zo even niet welk merk met een vergelijkbaar model meer te bieden heeft. Ik had hem zeker wel willen hebben.
Dat zijn het zeker. Beide kopen zou nog beter zijn eigenlijk Zoveel mensen zoveel meningen zeker, ik vind de 2020 Master Control reeks (op foto althans) ook zeker heel klassevol en tegelijk ook casual genoeg voor doordeweeks. Maar dat kan de Reverso ook weer zijn natuurlijk. In dat opzicht vind ik ze dan wel weer in hetzelfde straatje passen.
Ik vroeg me nog af, wat vind je dan bv van een MUT Moon met grijze plaat? Zo verschillend zijn die niet qua stijl, toch? Of misschien past het “saaie” wat meer bij de dressy kant van die ulta thins?
Ik vind de mut Moon inderdaad ook geweldig mooi, net als de Reserve de Marche overigens. Het is een kwestie van smaak maar de kasten van de Mastercontollijn zijn geborsteld, wat ik nog geslaagder vind! Enorm moeilijke keuze.