Een nieuwe JLC die je registreert krijgt 8 jaar garantie!
Dat is een sterke zet van ze.
Neem je de garantie mee als je er 1 koopt van 2 jr oud?? Moet je dan de registratie evt omzetten?
Mij is verteld door de JLC aftersales in Amsterdam dat als je een JLC hebt met een geldige garantie > deze kun je laten registreren voor de verlengde termijn.
Voorbeeld: horloge is 22 maand oud dan heb je na registratie 8 jaar minus 22 maand aanvullende garantie. Is het horloge net buiten de garantie periode dan heb je gewoon pech.
Is ingegaan op 15-5-2019
Ik zou er even een mail aan wijden richting JLC.
Ik durf het R-woord niet te noemen, maar dit is pas stijl.
Hier ook een reis klokje. Zit hier nou gewoon een Memovox uurwerk in ? Heb hem al een tijdje in de kast staan ter decoratie maar ga hem denk ik te koop zetten
Prachtig!
De Master Control, pure klasse.
We hadden afgesproken geen foto’s meer. Ivm een dreigende verlaging van mijn bank saldo. Ook niet op een ander kleurtje.
Dit reisklokje heeft inderdaad een Memovox uurwerk, maar welk kaliber zit er in.
Welnu, in 1949 ontwikkelde JLC als antwoord op de Vulcain Cricket, het wekkersysteem horloge, het kaliber 489 onder de naam Memovox.
In 1950 kwam Jaeger le Coultre met de eerste Memovox op de markt met dit kaliber 489.
Circa 1953 kwam de opvolger met het kaliber K814. Dit kaliber werd tot 1964 geproduceerd.
Dit kaliber werd weer opgevolgd door het kaliber K910 in 1964.
Maar als dit reisklokje een oud exemplaar is, geproduceerd tussen de jaren 1953 tot 1964, kan er vermoedelijk een kaliber 814 in zitten.
Bij een exemplaar geproduceerd na 1964 zal er zeker een K910 kaliber in zitten.
Ik heb in mijn collectie gelijke reisklokken met het kaliber 489 en ook met kaliber K910.
Er zijn in de jaren vele modellen reisklokken uitgevoerd door JLC.
Liefhebbers en met name verzamelaars van JLC resp LC horloges zijn altijd op zoek naar exemplaren om hun collectie op te waarderen en ook deze reisklokjes horen volgens mij dan ook thuis in de JLC collectie.
Heel mooi en de band maakt het af!
Zeer stijlvolle verschijning! Van harte en geniet ervan!