Heb je deze al ontdekt?
Prachtig!
Toevallig liep ik hier niet zo lang geleden een keertje langs! Fantastisch horloge, alleen nog niet omgehad. Was hem een beetje vergeten… Ik zal even langswippen, thanks voor het herinneren!
Erg gemotiveerd om ervoor te zorgen dat de volgende een JLC wordt?
Heeft iemand hier deze:
Dat grijs met blauwe accenten + moonphase. Wow. Alleen nergens meer te krijgen.
Poeh. De maat (39mm) valt net mooi op de pols, vooral in de spiegel. Kwestie van wennen? Who knows!
Spaarpotje verandert (voorlopig) van naam naar ‘JLC’!
Very nice!!
Mooi idd
Mooi, je laat er iig geen gras over groeien! Ik zou voor rustige versie gaan. Blijf de calender toch net te druk vinden, de andere zijn mooier in balans.
Mee eens. Maar nog mooier vind ik de
MUT of een strakke variant met decentrale seconde.
De complicaties maken hem wel ietsjes spannender en zorgen ervoor dat hij wat minder groot lijkt. Tegelijk heb ik al een Nomos Tangente die wat rustiger en ingetogener is. Het duurt gelukkig allemaal nog wel even, dus daar laat ik wel even ‘gras over groeien’!
Helemaal mee eens!!
Ik probeerde netjes te zijn met drukker,… neigt voor mij meer naar rommelig dan spannender. Nog steeds mooi, maar die kant gaat het voor mij op.
Nomos is ook erg mooi en weer heel anders. Iig lekker blijven passen en lezen etc. De voorpret is toch altijd wel de helft van het plezier. Bij mij iig zelfs driekwart.
Snap ik! Misschien dat ik daar over een tijdje ook weer anders naar kijk. Gelukkig is de Master collectie zo uitgebreid dat er voor ieder wat wils bij zit!
Nomos is heel sympathiek en leuk! Ik ben vrij springerig in wat ik wil en wissel vaak van voorkeur, maar de ervaring van vanmiddag zou wel eens de focus kunnen vasthouden voor de komende tijd. We gaan het zien! De voorpret en het fantaseren is in ieder geval al begonnen.
Er is inderdaad zoveel keuze en zoveel moois,… hopelijk kan jij de rem wel vinden, maar ondertussen lekker genieten. Zoals je ziet zijn er ook veel op het forum die relatief snel van horloge kunnen wisselen. Helaas is dat niet voor mij weggelegd.
We gaan het iig met veel plezier volgen.
Weer een prachtige 4K video van Horology House, nu van de JLC Ultra Thin Moon, mijn ultieme dresswatch grail. Wel erg verbaasd over de “roestvorming” … Niet snel verwacht van zo’n merk … Al weten we natuurlijk niet de geschiedenis van dit specifiek exemplaar …
(Wat me verder opvalt is dat op macro niveau de dial en wijzers eigenlijk niet veel bijzonders is wat afwerking betreft … GS is wat dat betreft een andere klasse!)
Ik vind de wijzers wel mooi afgewerkt met die korrelige en gepolijste kant en de diepte van de moonphase maakt 'm ook zeer vefijnd. Maar die roestaanslag is inderdaad maar vreemd en de kast lijkt me wat “gewoontjes”. Als je dan hoort dat de afleesbaarheid te wensen overlaat…
Maar alles tesamen blijft het een schitterend horloge he
Ja zeker, waarom kom je dinsdag 23 juli niet even gezellig langs om deze snoepjes te laten zien.
We zijn er vanaf 19.30 tot 22.00 uur. Je kent de weg.
dixi
Dank
Dat was de vorige keer bijzonder geslaagd! Helaas is het voor mij een beetje een mijl op zeven en dus wat lastig.
Vandaag de Reverso maar eens omgeslingerd… het is mn ma’s horloge alleen heb zulke smalle polsjes dat het wel kan vind ik
Ooit zal ik wel een reverso willen alleen welke is de vraag