Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 1)

Half vol dan als we optimistisch gaan doen :slight_smile:

Maar goed, ik ga therapeutisch knikkerbanen bouwen met de kids :slight_smile:

11 likes

Pas op dat er geen knikkers inkomen want dan ben je nog verder van huis

3 likes

Poe, niet best zeg. :see_no_evil:

Ik zou hier wel hard op gaan in spelen. Dit is amateuristisch ten top. Succes in ieder geval.

1 like

Werkelijk een prachtig horloge.:star_struck:

1 like

Kopen :wink:

1 like

Dan zou je eens een Piaget Altiplano moeten zien… :yum:

Haha, daar was ik al bang voor…
Een tijdje geleden deze samen met de 42mm met datum bij Martens bekeken. Ik moet eerlijk zeggen dat de 42 met datum mij meer aansprak, maar dit blijft natuurlijk een geweldig horloge. Is ruilen tegen mijn DJ 36 (in het blauwe gedeelte) een optie? Stuur me maar een PB. Wie weet…

Mijn god zeg…

Was die nog maar alleen maar dik hè… nu is die dik en nat…

1 like

Je hoeft niet om een nieuwe te vragen hoor, die krijg je voor 99% toch wel.
Wanneer een horloge een service krijgt gaat het ding compleet uit elkaar en gaat het horloge in factory staat de deur weer uit. Jij hebt nu water in je horloge wat betekend dat het uurwerk verwoest is, dat roest als de neten! Dus ze gaan alle onderdelen vervangen op de kast na (tenzij de kast b0rked is)

Nog nooit meegemaakt dit.

Gelukkig zijn de ervaringen die ik van adere hoor met JLC warranty prima dus ik zou me niet te druk maken. Wel zsm retour dat ding

3 likes

Ik vind het echt heel erg balen, want een ontzettend gaaf horloge.
Uiteindelijk komt het vast wel goed.

Zo, dat is vervelend. Was dit echt bij JLC zelf gedaan? Ik kan het me bijna niet voorstellen. Misschien een afsluitring die schuin erin ligt ofzo… maar dan nog.

Tja, ook daar zullen stagiaires en beginnende horlogemakers werken.

Maar de kwaliteitscontrole heeft zeker steken laten vallen hier.

Ik zou zeker geen ‘reparatie’ willen, maar een volledige omruil voor nieuw lijkt me op z’n plaats.

3 likes

:unamused: https://www.jaeger-lecoultre.com/us/en/our-maison/our-1000-hour-control.html

Damn wat een verhaal…

Ik hoop alleen niet dat ze het op een “ weet u zeker dat de kroon goed gesloten was? “ verhaal gaan gooien.

Waterschade blijft wat dat betreft altijd een lastig verhaal.

Dit is alleen nieuw, vast niet na een service…

Dat zou wat zijn. Gewoon de o-ring van de case back vergeten.

Dat snap ik, ik heb meerdere(!!) defecte horloges via de AD geleverd gekregen en het was iedereen gezeik om dat opgelost te krijgen.

Zelfs een keer niet opgelost 🥲

1 like

Met een open kroon zou hij toch ook waterdicht moeten zijn?

1 like