Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 1)

Vandaag voor goud gegaan:

22 likes

Hier zit ik ook naar te kijken. Zou hem graag eens passen, is er iemand hier die dit horloge heeft?

NA Jeager-leCoultre Reserve de Marche.

Al enige tijd wilde ik altijd nog eens een dresser kopen.
Omdat ik toch wel fan ben van Jeager-leCoultre, en zij ook de nodige modellen in dat dress spectrum hebben, was het nog bijzonder moeilijk om een keuze te maken. Ik twijfelde tussen de 1, de Master ultra thin Moon, 2, de Master ultra thin Date en dus de Master ultra thin Reserve de Marche.
Ondanks dat nummer 2 nog wat dunner is, viel hij af. Ik wilde uiteindelijk toch een model waar wat meer gebeurt, met een extra complicatie dus.
De Master Ultra thin Moon met zwarte plaat vond ik bijzonder fraai. Maar ik vond, ondanks dat de maanstand prachtig is, dat toch niet zo functioneel.
Toen bleef de Reserve de Marche over. Net als bij de Master moon met “radio date” maar ook met een toch wel functionele gangreserve indicatie. Ik dacht altijd dat op zo’n gangreserve indicatie de uren bij benadering wegtikten. Dat bleek een gelukkige misvatting. Als je dit horloge, met 43 uur gangreserve volledig opgewonden 13 uur weglegt, staat de gangreserve indicatie de volgende dag op exact 30 resterende uren. Dat vind ik heel mooi.
Verder zijn ook de prachtige geblauwde kleine wijzertjes een lust voor het oog maar moeilijk te fotograferen. De zilverkleurige wijzerplaat heeft ook afhankelijk van de lichtval meerdere gedaantes. Ook zijn de zilverkleurige indexen geweldig afgewerkt, net als de grote wijzers, die gefrosted en gepolijst zijn. Aan de achterzijde is via een zichtbodem het uurwerk (JLC 938) zichtbaar. Het uurwerk is prachtig afgewerkt en telt 273 onderdeeltjes.
Ik hoop dat ik dit horloge nog lang kan hebben.

30 likes

Heel mooi! Gefeliciteerd!

Daar heb je inderdaad totaal niets aan.

Hmmm, ook niet echt eigenlijk.

Dat is inderdaad gewoon gaaf.

3 likes

En ik maar altijd denken dat Joke een vrouw was. Geen grap.

4 likes

30 likes

18 likes

Hoe is de blauwe kleur in het echt? Heb deze nog niet in het echt kunnen zijn maar overweeg hem wellicht aan te schaffen

1 like

Mooier dan op de foto, althans: minder paars. Hij is echt diep donkerblauw en de kwaliteit straalt van de plaat af. In een bepaald (kunst)licht is hij wel paarsig van tint. Het is een geweldig horloge, echt!

3 likes

22 likes

Enige juiste antwoord is ‘steeds weer anders’. Van donker blauwe naar paars en alles ertussenin.

:point_up_2: Feit!

3 likes

Kersthorlogemerk bij uitstek: Jaeger-le Coultre

JLC viert bij mij de Kerst mee :snowman_with_snow:

40 likes

Mee eens!

38 likes

Eens!

24 likes

Eens

34 likes

Ook mee eens

31 likes

Die mag de kerstman hier ook wel onder de boom leggen!

1 like

Ook een kerstplaatje dan maar!

20 likes

Wat een schitterende JLC’s komen hier toch voorbij.

18 likes

Een kerstcadeautje voor op kantoor.
Heel erg tof dit!!

17 likes