Zeker, dat horloge kan erg veel hebben!
Mooie klassieke donkere band zou prima kunnen en de volgende dag op een terras een lichtere struisvogel, etc, etc.
Nogal
Dit is zonder meer de topper van de nieuwe Master modellen. Nieuw caliber dat chrono, kalenderfunctie en maanfase in een vertegenwoordigt. Benieuwd naar foto’s van het horloge in the flesh.
Vind hem zelf ook heel mooi. Maar bij nader inzien, lijkt hij erg veel op de zenith ep.
Ik hoop dat ze deze jlc echt ook in goud en zwarte dial gaan uitbrengen
Ja die in t goud is nóg mooier Tom. Zag gisteravond meen ik een plaatje maar kan het zo gauw niet meer vinden. De chrono heeft denk ik mijn voorkeur, een echte powerhouse.
Jaeger LeCoultre ref. 32 54 86
Cal. P800/c
Normaal gesproken probeer ik uit de buurt te blijven van goudstaal combi’s bij dress watches.
Dit is een ander verhaal…
De wijzerplaat hoef ik denk ik niet uit te leggen, en ook nog dubbel gesigneerd!!
De gouden ‘buitenkast’ weegt maarliefs 8gram, dat is meer dan menig gouden horloge, haha.
Uiteindelijk even wat foto’s van het totaal plaatje
Iemand al hands on foto’s gevonden van de nieuwe master control reeks? Die pers renders zeggen toch niet zoveel als een foto he…
Ik vond deze terug op de Instagram van Revolution onder de hashtag #mastercontrol, maar op hun website niets te zien. Geen idee of dit echt is, ik mis de sunburst van de renders, maar het kan best! Er zit nog plastic op de lugs ook zo te zien.
Dit zou zomaar even een endgame watch voor mij kunnen zijn, een bereikbare grail, voor zover zoiets bestaat natuurlijk Deze erbij en boeken toe!
Ja zeker een leuk horloge, deze kastvorm heb ik nog niet eerder gezien, ook het patroon op de wijzerplaat is mooi, Kan je nog een foto van het uurwerk laten zien en zit de originele kroon er ook nog op?
Ik dacht dat het ontwerp van dit kaliber van vlak na de tweede wereldoorlog moet zijn geweest en was in de begin jaren 50 een gewild horloge van de top manufacturen in die tijd. Ook nu voor de vintage horloge liefhebbers een gezocht horloge. Voor dit kaliber heb ik gelukkig nog de nodige onderdelen in mijn JLC laatjes.
Zorg er goed voor, mooie aanwinst om in de collectie te hebben.
Bestaat idd niet,… heb er nog niks van gezien.
Moet zeggen dat ik van deze nieuwe lichting de chrono versie ook niet verkeerd vind. Met name ook door de nette maat van 40mm. Dan nog eens 12,05 dik en automaat,… al met al niet verkeerd.
Enkel die rode accenten hadden niet gehoeven.

Dat is inderdaad ook een mooie chrono! Casual chique met een vleugje vintage. De rode accenten misstaan niet met die strap vind ik, in het echt gaat dit ongetwijfeld minder opvallen ook.
Helaas weer 4k erbij, dus vandaar dat ik eerder naar de calendar kijk
Calender is ook mooi, maar dan zou ik weer naar de eenvoudigere maanfase kijken.
De chrono was enkel omdat ik er weer aan moest denken.
De rode accenten, zouden een dealbreaker kunnen zijn. Zie deze denk ik het liefst op een lichte struis casual gedragen. Kortom deze ga ik wel een keer passen.
Die hebben we dan enkel bij de ultra thin, die weer wat chiquer is. Daar mis ik dat casual kantje zo is’t altijd wat he. Voor mij heeft die calendar qua wijzerplaat wat weg van een vintage Patek, wat ik zeker kan smaken (vlug een voorbeeldje gezocht)
Plus ik vind die springende datumwijzer wel een leuke technische touch, typisch JLC. Zo’n dingen maken de Calendar interessant alleszins voor mij
Ik denk dat de chrono pas in 't najaar beschikbaar ging zijn itt de rest van de reeks, dus dat wordt nog even wachten.
Dat zou ook zeker niet misstaan! Ben benieuwd naar je bevindingen. Zeker omdat je genoeg ervaring hebt met nog wat meet high end chrono’s. We horen het wel
Poh, deze is heel gaaf!
Deze serie komt op mij een beetje ouderwets over. Ik denk dat het komt door het gekozen font voor de rand en de subdials. Ik vind dat te sierlijk.
De nieuwe Master Control serie? Dat kan, want volgens de Product Design Director die de aankondiging deed, zitten er zeker wat vintage invloeden in. "De fonts zullen bewust wat “ouderwets” gekozen dus
Blijft toch één van m’n schatjes
1940 Jumbo met caliber 478. Heerlijk als het zonlicht de gouden wijzers raakt.
Heel gaaf. Dat wil ik ook haha.