Nog maar een teaser.
Stop! Stop!
@Brick; ik neem aan dat jij de originele band / sluiting erop hebt zitten? Zou je daar eens een foto van kunnen maken?
Dank en groet
Goswin
Ik heb helaas de dsc vorig jaar verkocht.
Maar hier zie je de originele band. De originele gesp, is de meest eenvoudige die ik ooit gezien heb. Zonder merkteken of iets.
Ik droeg hem trouwens op vouwsluiting.
Enkel @ChetBaker en ik hebben er volgens mij eentje. Ik droeg hem regelmatig op de originele band, maar is kwalitatief niet echt denderend.
Het motief is enkel een opdruk die na een paar keer zwemmen/duiken los laat:
Zoals @Brick al aangeeft gewoon een gesp en niets meer dan dat. Overigens niks mis mee. Hieronder een paar snelle foto’s voor je:
Op de keeper is goed te zien dat het slechts een velletje is m.b.t. de opdruk en hier dus verwijderd.
Nieuwe bandjes zijn gewoon te bestellen dus dat is geen probleem. Als je op deze foto inzoomt (3x klikken) dan kun je bij de randen goed zien dat het gaat scheuren en vervellen.
Jip. De kwaliteit van de original was niet de beste.
Verder vond ik het wel een gave band. Droeg hem echt eigenlijk alleen maar op de originele.
Heren, dank voor de input! Een originele band / gesp hoeft dus geen deal-breaker the worden.
Let goed op Goswin als je wat op Chrono ziet. Vraag goede detailfoto’s want vaak zijn tikjes en krasjes niet goed zichtbaar op het eerste oog.
Ik heb ook op het punt gestaan hem te kopen maar vond hem in het echt erg tegenvallen. Voelde erg groot (uit proportie), deed me denken aan een hockeypuck en vond het geheel niet erg verfijnd. Op de foto’s prachtig om te zien maar IRL een tegenvaller, echt een horloge die je eerst in het echt moet proberen.
Niet verfijnd? Ik denk dat je moeite gaat hebben om een mooiere kastopbouw en fijnere lugs te vinden onder 10.000 euro. Niet klein inderdaad met 42 mm. Ik heb een pols van 17cm en draagt prima, maar hangt af van je voorkeur. Draagt iets groter / is zwaarder dan een Speedy Pro.
Blijft mooi! Blij dat ie terug is waarschijnlijk?
Dat geldt voor het merendeel van de horloges hier, wat een prachtig merk toch
Ik blijf dit een moeilijke complicatie vinden. Ja leuk, maar het eindresultaat van een eenmaal per seconde tikkende secondenwijzer doet een grand seiko quartz (ok die heeft dan weer een dubbele puls) of een citizen chronomaster beter, nauwkeuriger en langduriger (50 jaar levensduur voor de grand seiko).
En waarom zou je zo’n eenmaal per seconde tikkende seconde willen? True second, ja, maar dat is juist wat ik niet wil, ik wil een continu lopende wijzer, met spring drive als ultieme analoge tijdweergever.
Dus ja, voor mij is dit een moeilijke complicatie…
Zeker! Maar veel dragen ga ik ‘m waarschijnlijk niet.
De zwarte en blauwe wijzerplaten winnen meestal.
@amusicar. Ik heb ‘m niet direct gekocht voor de complicatie. Die is leuk (“omdat het kan”), maar niet doorslaggevend. De hoofdreden is dat ik het horloge zelf heel mooi vind. Een mooie mix tussen netjes en een vleugje sportief. Het is min of meer de kastvorm van de Polaris, met een wat meer dressy wijzerplaat met mooie details.
Ik vind het wel nostalgisch, zo’n complicatie. Naar een tijd voor quartz waarin dit voor de wetenschap een meerwaarde was om tijden te synchroniseren of te timen. Ok een chrono kan dit op een andere manier ook, maar toch. Het is eenvoudiger om een aantal seconden te timen als de secondenwijzer tikt
Misschien wel wat gek om hiervoor JLC complicatieprijzen neer te tellen en totaal nutteloos in deze tijden, maar het is eens wat anders
Ok… Mooi.
Maar…
Voor zo’n strak en clean horloge had de datum toch wel gecentreerd in het datumvenster mogen staan.
Vind ik dan hoor…
Zit goed hoor. De foto is niet recht van boven gemaakt.
Maar wat maakt het uit @lasteraar.
Jij blijft toch gewoon een Rolex fanboy ?
Of overweeg je serieus om een JLC te kopen?
Zie niet hele gekke dingen aan de datum qua uitlijning.
Ik vind de complicatie juist wel leuk, zie je tenminste precies de seconden wegtikken. Heb een oudje met deze complicatie; blijft leuk. Ja, totaal nutteloos zoals elk mechanisch horloge.
Nee
Maar vind ze wel leuk.
Dacht serieus dat het niet recht erin zat
Excuse moi