Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 1)

Ik draag hem ook niet heel erg veel hoor. Toch vooral bij wat meer formele gelegenheden. Maar hij blijft prachtig.

Rustig even wachten dan, als dat kan.
Dit weer vraagt om stalen banden. Komt straks wel weer.
Prachtig horloge.

1 like

Ik snap het wel. Heb 2 jaar om de MUT Moon gecirkeld en toen ik hem eindelijk had was hij binnen 2 maanden weg. Te saai, uurwerk niet bijster goed afgewerkt, maanfase ook niet zo mooi (vergelijk de reverso moonphase!). Eigenlijk gewoon te weinig voor 10k list.

Ik moet zeggen dat ik de zaken die je noemt niet herken .
Het is echt dat ik qua dresswatches een paar horloges heb die meer met me doen.
We gaan het meemaken.

1 like

Hier nog een. Fantastisch uurwerk. Maanfase en dan zo dun. Wijzerplaat is topklasse. Onder de radar, maar heel fraai afgewerkt.

Als je in Nederland een JLC afgeeft bij een juwelier met het verzoek om een fulltime service te laten uitvoeren bij JLC dan gaan de meeste horloges naar Italië of Spanje. Hier zit tegenwoordig de aftersales van de meeste Richemont merken en verantwoordelijk voor de Nederlandse markt.

Gaat echt niet naar Zwitserland

Saai is relatief, jij vindt de Rolex Explorer ook saai tenslotte :wink:

Wat de afwerking betreft; die is grotendeels machinaal en deels handwerk.
Voor mij prima in die prijsklasse.
Als je veel meer (of 100%) handwerk wil kom je uit bij bijv. A. Lange, Patek of Moser.
Die kosten List toch duidelijk boven de 10k?

3 likes

Maar het schijnt goed te werken. In het begin was er scepsis maar binnen 1 maand retour en goed geserviced. Ik liet onlangs een IWC te Milaan nakijken en alles naar wens.

Een Panoreserve heeft een mooiere afwerking voor hetzelfde geld. En een Tonda eveneens. Wat er met de hand gebeurt weet ik niet maar het geheel ziet er iig een stuk verfijnder uit dan bij de JLC. Een Moser dresser is ook wel grijs vanaf 10/11 te krijgen en is mooier afgewerkt, maar grotendeels ook machinaal zo te zien. Prijsverschil is wel groot, over die andere twee maar te zwijgen.

2 likes

Dat is goed om te horen maar ik reageer eigenlijk op het opsturen naar Zwitserland of zoals veel mensen zeggen, terug naar de fabriek.

Er gaan maar een paar modellen terug naar de fabriek vanwege complexiteit of vintage model.

Dan is de vraag wat je in die andere dressers zo trekt. Welke heb je en wat maakt die aantrekkelijker?

Klopt, de meest complexe modellen via IWC en ook JLC gaan wél naar de manufacturen in Zwitserland.

9 likes

Lapis Memovox, e168 geophysic en Zenith 135 zijn de meest geduchte tegenstanders denk ik.

Ik denk dat ik gewoon meer heb met vintage dresswatches.

3 likes

Lapis lazuli? Dan zou de moon ook niet meer om de pols komen.

28 likes

Wat een mooie is dat zeg. Fantastisch.

1 like

Het voetbal boeit me toch minder dan ik had gedacht. Vandaar maar wat horloges erbij gepakt. Op het moment liggen weinig vintage jlc’s thuis maar deze maar even ongedaan.
Dit is mijn oudste Jaeger. Deze zal waarschijnlijk zo’n 85 jaar oud zijn.

38 likes

Ik ziet te genieten van de wedstrijd, maar ook van dit horloge!

1 like

21 likes