Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 1)

Ik mis hier op de foto drie essentiële modellen, waarvan o.a. de kalibers zo toonaangevend zijn geweest voor deze innovatieve manufactuur.

Interessant. Welke zijn dat?

3 likes

12 likes

Ik gok dat er een memofox bijhoort. @vinwat typt, dus antwoord in 3,2,1…

1 like

Memovox ligt erbij :wink:

2 likes

12 likes

Ach, jemig… ik zat te kijken naar de wijzerplaat… deze lijkt anders dan die ik meestal tegenkom. Heb je een betere foto? Erg benieuwd hoe hij er uitziet :slight_smile:

1 like

:sunglasses:

17 likes

Ja, @Gosz, ik was al aan het typen en inderdaad, toen ik de foto goed bekeek zag ik het ook, Nog niet wakker denk ik, teveel kerst borrel moet je maar denken.
Maar toch wel aardig op te merken dat deze manufactuur indertijd goed bezig is geweest.
De power reserve uit 1948 met kaliber 481, de vol automatische Futurematic met kaliber 479 en natuurlijk niet te vergeten Memovox,
De eerste Memovox kwam in 1949 met kaliber 489, opgevolgd door de kalibers 418, 910, 911 en de bumber automatische kaliber 815 en 825.
Later, in 1969 kwam de volledig ronddraaiende rotor met kaliber 916, 28.800 beats p/u.

.

18 likes

Prachtige verzameling!

En ja, de Futurematic staat zeker nog op het wensenlijstje.

1 like

Er staan een paar JLC horloges op de volgende site.
Deze futurematic heb ik volledig gerestaureerd.

2 likes

Ah. Goede combi!

1 like

Oef, die is leuk. Die hele kleine dunne wijzer is die van het alarm? Normaal is het een draaiende schijf met een driehoek erop…

2 likes

Klopt. Bij de amvox is het een draaiende schijf met een dun lijntje.

2 likes

Wat een prachtige collectie!! Geniet er van.

Ziet er geweldig uit!!

Echt ontzettend fraai deze!

1 like

Ik vindt dit model ook nog schitterend. Wil ik nog een keer in het echt zien.

8 likes

Snap ik wel😉

18 likes

Super gave complicatie.

Er moet echt een tweede JLC in mijn collectie.

2 likes