Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 2)

Vlug een foto genomen aan de printer

1 like

Zo gaaf! Ik zou willen dat ik me wat netter kon kleden om dergelijke horloges bestaansrecht voor mij te geven.

2 likes

Wat een BS.

Klant van mij draagt een gouden reverso elke dag en loopt op Nike airmax, spijkerbroek en een trui of t-shirt. elke dag. Kan jij dus ook makkelijk dragen. Je hebt zelfs een betere kop dan die klant :joy:

8 likes

Wat een clown

3 likes

Je kleedt je gewoon zoals je zelf wil hoor.
En onafhankelijk van je kledij draag je het horloge waar je zin in hebt.

2 likes

Mooi met die “sportieve” Fagliano band zo zeg!

Iemand ervaringen hoe je achteraf op een wat “ouder” model Reverso zo’n band kan regelen/ bestellen?

De banden configurator op de website van JLC gaf tijd terug aan o.b.v. serienummer van m’n Reverso Duoface dat dit niet kon, maar lijkt me dat dit gewoon moet kunnen?

Vorig jaar keer bij bekende AD geweest en die deden ook beetje moeilijk (wilden het horloge daar houden/ opsturen naar JLC of dit wel “mocht” bij mijn horloge… verhaal)

Met de disclaimer dat ik het zelf niet heb kunnen testen.
Zou gokken dat die straps prima passen op elke tribute met 20mm lug.
Andere modellen zou ik over twijfelen omdat die wat andere lugs/ aanzet hebben. De tribute valt wat meer om de pols.
Ze zijn goed online te bestellen. Als retourbeleid ok is kan je het er mogelijk wel op gokken?

1 like

Zijn die banden alleen voor de tribute modellen? Ik heb een Reverso Duoface, niet een Tribute model. Dan zou het dus wellicht lastig verhaal worden.

Het hangt af van de maat. Oudere modellen hebben vaak een 19/16 band met bijbehorende vouwsluiting terwijl de Fagliano banden 19/18 zijn of breder.

Bij de Fagliano banden moet je dus ook een nieuwe sluiting kopen. Daarom zie je ze waarschijnlijk niet verschijnen op de site.

19/18 banden:

1 like

Bijpassende donkerbruine band in paardenleer in bestelling.

24 likes

Dat klinkt dan wel als een kostbare exercitie; band + sluiting…

Thanks, toch maar keertje gaan informeren bij de AD.

Prachtig horloge!

Klopt, maar wel erg mooi.

Ik zou zeggen, bestel zo’n band bij Kaufmann. Kan zijn dat ze daar sowieso vandaan komen. 160 piek ben je klaar. (Vouwsluiting of gesp moet je dan wellicht nog kopen)

Ik heb een hekel aan vouwsluitingen, en op een Reverso hoort sowieso gewoon een gesp. Scheelt ook weer een hoop.

Ook een mooi en goedkoper alternatief inderdaad.

1 like

Doe ik voor mijn IWC ook, die komen er sowieso vandaan.

1 like

Het begint steeds meer te kietelen en te branden om me in dit topic te voegen door een gouden Reverso Grande Taille aan te schaffen… Het juiste exemplaar voor de juiste prijs (6,5-7k?) vinden, blijkt echter een hele opgave. Al staan er wel een paar op C24.
Zoals deze beauty:

14 likes

Alstu.

Schitterend :ok_hand:

18 likes

Lekker.

IMG_0391

20 likes