Hoe meer die in de winder zit hoe eerder die z’n service nodig heeft. Deze is 2017 only als ik mij niet vergis?
De 24 uurs afwijking zou ik niet te veel naar kijken als indicatie voor service. De amplitude en beat error zeggen meer over de gezondheid van het uurwerk.
Jep, productiejaar 2017. Is in 2019 bij JLC geweest voor een full service, dus agenda-technisch is hij wel toe aan een beurtje.
Uurwerk-technisch twijfel ik er aan, ik kocht 'm juni dit jaar met een amplitude van 307 en een beat error van 0.0. Daarnaast woont hij dus lekker in de winder op 750tpd ccw en loopt hij top.
Wat betreft winder of op de plank, mijn persoonlijke voorkeur is het gemak van een winder. Ik zie zelf ook meer risico bij het wekelijks handmatig opwinden en verstellen van tijd en datum dan het continue lopen van een machientje dat daar specifiek voor ontworpen is. Service moeten ze toch hebben.
Toch nog een vraag over de perpatual calendar. Heeft iemand deze al eens live gezien/om gehad?
Is de maatovoering van het oude kaliber gelijk aan die van het nieuwe? Wat is de lug to lug (wordt niet aangegeven) Zijn de afmetingen gelijk aan de moonphase? (op papier wel!)
Zie hier op mijn 16,5cm polsjes
Vind het zo’n moeilijke keuze tussen dit of een 1803 of 18238
Heel veel van deze vind ik gewoon niet mooi MAAR de gouden bracelet en gewoon de in your face factor is groot.
Ik denk dat de jlc veel mooier is dan de rolex maar het feit dat ik deze gewoon niet even in het echt kan zien om de doorslag te geven weerhoud me om de zoektocht in te zetten