Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 2)

Ik zou toch voor de wat sportievere banden gaan. Licht bruin ofbeige/grijs matched het best bij de wijzerplaat.

Afgelopen week vanuit de AD een factory tour mogen bijwonen.
In het vliegtuig naar Geneve, goed hotel en heerlijk eten (gaat twee weken duren om kwijt te raken). En natuurlijk, waar het allemaal om gaat, een visit naar La Grande Maison de Jaeger-LeCoutre.

Ik heb niet eerder zo’n beleving gehad, waarbij je het gevoel hebt om door de geschiedenis te lopen. Van de kamer waar LeCoultre begonnen is tot de nieuwste, moderne verwerkingsruimtes aan toe.
Een wandeling door een gebouw waarbij er alleen goed geïsoleerde ramen tussen de horlogemakers en de bezoekers zit.
Na de rondleiding is er tijd voor een goede lunch met iemand van de staf, in dit geval Stéphane Belmont, om dan het feest te eindigen in de Maison met een uurtje heerlijke horloges bekijken.

Natuurlijk is foto’s nemen alleen mogelijk onder strikte voorwaarden, dus ik kan niet veel laten zien, maar hier is een sfeerimpessie.

29 likes

Mega gaaf! Dank dat je dit deelt met ons. Hoop ooit ook zoiets te mogen bezichtigen.

1 like

Leuk! Is dit museum ook voor het plebs te bezoeken?

1 like

Dat lijkt me een toffe ervaring. Is dat te boeken, of moet je dan gewoon heel veel JLC’s kopen :grin:?

1 like

Ja dat kan, maar wel zelf de reis betalen :joy:

https://online-booking.jaeger-lecoultre.com/domaine/theme2

2 likes

Voornamelijk een goede band opbouwen met je AD

1 like

Stelletje krenten!

Haha hoezo gaat die van jouw alweer weg :joy::joy:

Nee echt een geweldenaar :ok_hand:t2:

Heb zelf 3 jaar geleden met mijn AD ook eens een bezoek aan het Grande Maison in Le Sentier gebracht. Bijna alle bewoners van Le sentier / Le Brassus (gemeente Chenit) zijn werkzaam in de horloge industrie. Om de hoek zitten Blancpain, Audemars Piquet en ook Patek Philippe. Inderdaad een geweldige ervaring. Je ziet het productieproces vanaf begin tot eind. En ongelooflijk tot welke kunstwerkjes men in deze manufactuur in staat is. Ook toen was dhr. Belmont er bij. Aardige en toegankelijke man, net als het overige personeel trouwens. Hoop er nog eens terug te komen.

4 likes

Nee hoor, maar er zijn er meer😇

1 like

Lang geleden dat ik zo onder de indruk was van een horloge. Echt een tof ding!

24 likes

Supertof :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Prachtig! Dank voor het delen.

La grande maison staat ook nog op mijn lijstje. :ok_hand:

1 like

Dit is trouwens ook heel gaaf.

Een jlc of LC e2643 shark. Met valjoux 72. Dus geen jlc uurwerk.

.

Origineel kwamen deze met 3 bezels.

• Wereldtijden
  • telemetry
  • tachy

En dan was er ook nog de optie voor een stalen band :ok_hand:

18 likes

Wordt er wel hebberig van zo….

1 like

Blij met deze:

41 likes

Zou ik ook zijn :innocent:

1 like

Prachtig model! Staat hoog op mijn wensenlijstje:)

1 like

Maar weer een keer een fotootje!

Rubberen band kun je gewoon los bestellen trouwens

22 likes