Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 2)

Zeker een plaatje!

3 likes

Prachtig Luuk
zenith Type 20 plus cash up
Alleen als je m zat ben
(Is wellicht al het geval)

3 likes

Heel gaaf! Congrats

1 like

17 likes

Dank je :star_struck:

Haha, zeker nog niet zat maar die Zentih van jouw is ook wel erg lekker :drooling_face:

1 like

Ik ben al wel langer aan het nadenken over een Reverso, maar zoals jullie weten zijn er zoveel dat het lastig is om bij de juiste uit te komen. Maar ik denk dat ik vandaag weer een stukje dichterbij ben gekomen.

Het gaat om de Medium Duoface. Ik had @Stifstaf vanmorgen al even om zijn ervaringen gevraagd met de Large versie. Die waren goed, maar hij wilde toch liever de rode Tribute en je kunt niet alles hebben.

Voor mij voelt de Large gewoon te groot, net te lang van lug tot lug. Dus liever de medium. De monoface had ik al 's gepast en die is prachtig. Maar misschien wat saai op den duur. Dus waarom niet een duoface? Nou misschien is die nou net weer wat te dik?

Maar ik heb 'm vanmiddag even gepast en ik moet zeggen, hij is behoorlijk goed in verhouding, helemaal met die Casa Fagliano strap erbij. Natuurlijk verschrikkelijke foto’s bij de AD, maar wat vinden jullie?

P.S. ik wil natuurlijk alleen maar een keiharde bevestiging horen. Ben alleen nog maar op zoek naar dat laatste duwtje :wink:

Maar ben natuurlijk ook wel benieuwd naar jullie ervaringen met Mono- en Duoface Reverso’s!

18 likes

Ik zeg doen! :wink:

5 likes

Ik heb zelf geen grote polsen, maar heb toch voor de Large/Monoface gekozen, terwijl @Stifstaf grotere knuisten heeft. Hij is best casual en mag dan wat groter zijn. De lugs steken in ieder geval niet uit, dat is een no go. Heb ook de Medium Monoface gepast. Dat was geen gezicht bij mij. De Duoface heeft meer body. Lang verhaal kort: goede keuze zo te zien :ok_hand:

Oja foto:

14 likes

Dit is de medium? Op foto toont het altijd wat groter dan in het echt, maar dit lijkt me een mooie maat alleszins! De large duoface is groter dan de large monoface dacht ik, dus als je toch een tikje groter wilt moet je de monoface hebben.

Ik vond persoonlijk de large monoface de perfecte maat voor mijn 17cm pols. Maar het is heel persoonlijk natuurlijk. Dat is dezelfde maat als de tribute kleurtjes reeks.

Hoe zit het met servicekosten mono vs duo? Het is een complexer uurwerk, dus het zou me niet verbazen als dit ook een stukje duurder uitvalt. Misschien iets om mee te nemen? :blush:

1 like

Dubbel tarief :wink:

2 likes

Nee, ik had ooit n large duo maar ik droeg toen ook iwc’s van 42mm. Mn ex duo large op 18,5cm:

Bon, de cijfers:

Duo classic medium 42,9 op 25,5

Tribute single 45,6 op 27,4

Tribute duo 47 op 28,3

Duo classic large 47 op 28,3

Tgaat om de dikte he, die vind ik niet terug.

Ik zeg: doen de duoface. Lekker sporty chique met body. Wel op bruine band! Zoals gezegd: zolang de lugs niet uitsteken ok en zeker bij reverso vertekenen de fotos.

Inderdaad @MrMojo heeft kippepolsjes maar zn mono large staat m goed.

Straks komen de puristen hier zeggen Single face maar indien geen tribute zou ik toch voor duo gaan, ware het niet van de fabuleuze tribute dial, ik verveelde me al met 1 face.

Edit: mja @Tulipan je zal moeten bepalen of de dikte goed is. Het blijft de eeuwige twijfel. Ik snap je dilemma

8 likes

Ik was in een vorig leven vermoedelijk een resusaap…

Bedankt :beers: Jouw rode dame was ook wel erg fijn moet ik zeggen.

2 likes

Ben wel eens dat foto’s bij een Reverso wel vertekenen.

Hier de duoface tribute met wat referentie op mijn 17,5 cm polsjes.

Mn de tribute mag van mij wat groter zijn. Die oogt een stukje sportiever door de band.

Edit: ik zie op de JLC website staan dat de tribute duo 10,3mm dik is en de tribute mono 8,5mm

7 likes

Dank voor alle perspectieven!

Dit is inderdaad de Medium Duoface , 9.2mm dik, in vergelijking met 7.5mm voor de Medium Monoface. De Monoface vond ik wel weer wat ielig overkomen. Misschien heeft de Duoface gewoon precies de body waar ik naar op zoek was.

De Large Duoface hadden ze ook, maar die heb ik niet eens gepast, dat leek me zo’n knol!

De Large Monoface en de Tributes heb ik ook vaak omgehad, maar dat voelt net te lang. Iets teveel een plankje op m’n pols zoals @Stifstaf het noemde.

@illewoare over de servicekosten heb ik ‘t nog niet gehad! :see_no_evil:

Misschien dat @Horloge24 dit weet?

Oh trouwens mijn polsen zijn ook ong. 17cm. Maar ja, zo zie je maar weer, ieder z’n eigen ding! En elke pols is weer anders natuurlijk.

2 likes

Maat is prima!!!

1 like

Het is dezelfde discussie als bv de Santos… jouw Galbee XL vs de huidige medium vs de L. Uiteindelijk zijn er geen slechte keuzes, alleen persoonlijke keuzes :blush:

1 like

Staat top. Die band maakt hem wat minder dressy ook. Dikte valt me mee ook als ik zo naar de foto’s kijk.

1 like

Ik vind jou deze erg mooi staan. Prima maat.

1 like

En dan nog dit bandje erbij en je bent helemaal het heertje.

13 likes