Elke keer als ik je horloge tegenkom moet ik denken aan iemand met een bril die glimlacht
3 stuks Nano univserse limiteds met 300 stuks wereld wijd. Alleen de 2e van links niet, dat is een Japanse store exclusive en misschien nog wel lastiger te krijgen hier in Europa
Dat is toch niet zo moeilijk…zie de driehoekjes. Vluchtig kijken doe ik wel op mijn tel
Die is erg mooi.
@anon6060116EV, nee stond er nog niet tussen. Dus alsnog:
Het is een Grand Seiko SBGY005. Eind 2020 uitgebracht als een limited van 22 stuks. Exclusief voor Takashimaya in Osaka. Het is de limited batch van de sbgy003 die in 2019 uitkwam in een beperkte oplage van 700 stuks.
Persoonlijk vind ik dit de meest perfecte GS, Het uurwerk is een springdrive 9R31 waardoor de secondewijzer vloeiend over de plaat gaat. Doordat het een handwinder is, is de dikte slechts 10,2 mm. (Groot contrast met de automatische spring drives en high-beat modellen)
Daarnaast heeft dit model ook geen power reservemeter of datum op de wijzerplaat, waardoor deze nog mooier uitkomt. Onbeperkt zicht op de ‘muur van ijskristallen” zoals GS het noemt.
De PR meter staat op de achterkant. Ideaal als je m handmatig opwindt.
De afwerking van GS is natuurlijk al absurd hoog, maar bij deze zijn ze nog een stapje verder gegaan: de wijzers net iets dunner, de indices nog net iets strakker…
Niet extreem zeldzaam, maar er is geen tweede op het forum geloof ik. En daarnaast het dunste mechanische uurwerk dat er is.
Zolang je er zelf ook maar vrolijk door wordt
Die Cortebert is geweldig. Heb je ook een foto van het uurwerk?
Niet zo spectaculair zeldzaam als andere modellen hier, maar bij deze 2 stuks waarvan ik weet dat er maar een beperkte oplage van is geproduceerd.
Crepas Megamatic: 1 van de 500 stuks.
Seiko S23626j1: 1 van 1978 stuks.
2 maanden in productie geweest in 1972 denk dat je de bruine plaat in goede conditie niet heel snel tegenkomt al komen ze dus zo nu en dan wel voorbij in Japan!
Denk dat mijn meest unieke horloge wel deze 5 rally diver is
Cool ding, die tweede van links. Quartz wel?
Beste Andre,
Ik ben nieuw op het forum en lees al snel dat jij zeer kundig bent. Ik kan helaas niet zien hoe ik je een PB kan sturen. Zou je mij kunnen benaderen heb een vraag over mijn Tag Heuer.
Gr,
Ruben
Toch de Wendia uit de jaren 50 .
Dit merk was alleen bestemd voor de Zweedse markt en komt in Nederland niet voor dus best uniek.