Je meest zeldzame of unieke horloge.

Ook een hele mooie plaat zeg!

1 like

Nog steeds gaaf om deze langs te zien komen.

Mijn meest zeldzame horloge is een Tissot MotoGP Limited edition 2006. Deze heb ik in 2009 gekregen van mijn vader nadat hij hem zelf nog weinig droeg i.v.m. een nieuw horloge destijds.
hij ligt nu al 5 weken bij de juwelier omdat er een nieuw bandje op moet. De levertijd is merkwaardig lang. Maar als het goed is, is die deze week binnen en kan ik hem weer ophalen.
Eerlijk gezegd draag ik het horloge met vlagen omdat ik er soms even op uitgekeken ben vanwege de opvallende kleur. Maar omdat dit op 13 jarige leeftijd mijn eerste serieuze horloge was gaat deze er nooit meer uit. Daarnaast ken ik niemand die dezelfde heeft en dat vind ik ook wel weer bijzonder.

(de foto’s zijn van google omdat mijn horloge nu bij de juwelier ligt en ik er dus geen foto van kan maken, maar het idee is duidelijk denk ik.)


9 likes

Mist deze nou de veerton?

geweldig die Hamilton Pan Europ:heart_eyes:

1 like

Dit is echt een beauty Peter! :heart_eyes:

1 like

Scherp! Op deze foto mist de veerton idd. Dit is een van de foto’s gemaakt door de horlogemaker tijdens het servicen. Achteraf alles gemonteerd en een filmpje ontvangen van het werkend uurwerk :sunglasses:

1 like

Dan Henry 1964 Gran Turismo. 1964 stuks.

9 likes

P R A C H T I G !
Deze mag je vaker laten zien😍

1 like

Hmmmmm. Denk toch wel de IWC PORTUGUESE JUBILEE 125TH ANNIVERSARY LIMITED EDITION 5441.

21 likes

4cbc859c8c5803a2da3f1c8435fdb84f2203ebcd_1_375x500
Limited edition, deze SBGX089: er zijn er 500 van gemaakt.

12 likes

M’n Duward Deepstar. Ik ben jaren opzoek geweest naar een mooi exemplaar want ze worden niet vaak te koop aangeboden en zeker niet in goede staat.

Ze zijn er in 2 variaties; met en zonder propeller wijzertje op 9 uur.

Bekend geworden doordat Jacques Cousteau en zijn crew o.a. deze horloges droegen tijdens het duiken.

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/1/a/4/1a417e9cae6ce2eeb001636b8c242270549a060f.png

30 likes

Bevalt hij goed ? :grinning:

1 like

Dit is inderdaad een zeldzame topper

1 like

Zeker! Hij is prachtig, heb een mooi nieuw bandje gescoord, zal je snel een fotootje sturen!
Groetjes!

1 like

Die ziet er nog goed uit voor een bejaarde…

Deze ex was vrij uniek (slechts 2 stuks bekend wereldwijd):

Maar deze mag er gelukkig ook zijn (niemand weet hoeveel er hiervan gemaakt zijn maar zeer ws. minder dan 2000 stuks)

En deze twee kom je ook niet veel tegen:

29 likes


Breitling Colt 44 Blue Automatic A17388 limited RLC edition 1/1


Omega Speedmaster Professional Moonwatch limited RLC edition 1/1


Omega Seamaster Professional 300m Ceramic Co-axial limited RLC edition 1/1

7 likes

Alex Crivillé werd in 1999 wereldkampioen 500cc en Repsol bracht Repsol dit horloge uit!
Nooit gebruikt!!


Volgens mij de enige die er nog is!!!

7 likes

Felsa 410
image
Pilot serie voor het later zo succesvol geworden uurwerk.
In tegenstelling tot de 690 en later een kleine secondewijzer.

5 likes