Je meest zeldzame of unieke horloge.

Design aus Hamburg dat staat op je horloge, voor proudly built in China was geen plek meer…

1 like

Nomos Tangomat Norma, geen limited, wel slechts voor een korte periode in productie geweest

Sinn 902 / 300 stuks

Stowa MOLE / 80 stuks

13 likes

De moto gp heb ik ook gehad. Erg leuk!

1 like


Geen limited edition, maar nog nergens anders tegen gekomen.

5 likes

Mijn meest zeldzame en unieke horloge: Sicura Safari ‘MG Edition’.

De Sicura Safari met ingebouwd Victorinox mesje is op zich al vrij zeldzaam, maar deze MG versie is de enige die wereldwijd bekend is :slight_smile:

30 likes

Tissot Lemania 5012

19 likes

Maar hebben zij niet dit uurwerk ooit voortgebracht. Is het niet daarna dat Rolex deze techniek heeft overgenomen. Het eerste mechanische uurwerk met automaat als ik het goed heb. Deze is toch door een Engelsman mee naar Zwitserland genomen?

SRPC45J1 Seiko Presage Cocktail Time Blue Planet.
350 stuks gemaakt.

9 likes

1/1 (beetje valsspelen want ik heb hem nog niet, maar is onderweg)

11 likes

1/1 want custom-made

Hier zijn er nog geen 400 van Mijn is nummer 19 uit 2011 en nu zitten ze op 350

Hier zijn er ook maar paar 100 van gemaakt

En hier iets van 10 met de Heuer plaat

12 likes

Halios Puck, prototype van 5 stuks

Bali Ha’i Model C, oplage van 50 stuks

Gavox Squadron, oplage van 500 stuks

DWP, oplage van 99 stuks

XW UDT Bonefrog, oplage van 100 stuks

7 likes

Squale 1553 met zwarte kast en bezel

3 likes

Deze Seiko 6138-8020 is voor mij het speciaalste horloge in mijn collectie.

13 likes

imagehttps://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/6/e/7/6e78aa9a57e5664e8fe212702d8c4688fe717ca3.jpeg

@Climholland , wat doet dit met je ocd?!

4 likes

Oehh die Heuer :heart_eyes:

Dat zal voor mij deze zijn .
Geen idee, hoeveel er zijn maar ik kom ze bijna nooit tegen; Biloba seahunter chronograph.

4 likes

Kan geen keuze maken. Denk dat het die 18k roze gouden chrono zal worden die ik als volledige set heb (inclusief originele garantie bewijs uit de jaren 50). Ook al zal je misschien nog wel een tweede hiervan kunnen vinden. Of een kleine vergulde dresser zal zijn die ik ook als full set heb. :grimacing:

11 likes

Wat maakt dit zo bijzonder en zeldzaam horloge? Volgens mij kun je beter een echte Junghans hebben?

1 van 48, gemaakt om te toetsen hoe de blauwe kleur door de markt ontvangen werd. Antwoord: Goed, want nu is iedere MeisterSinger in deze kleur te krijgen :joy: Bijzondere aan deze limited is de 13 ipv 01 op één uur.

10 likes

Dat zie je niet vaak