Jomashop is ook de officiële AD van Glycine in de VS volgens TGV…
Voor 280 euro zou ik het risico wel durven nemen.
Ai dat maakt het dan gelijk ongeloofwaardig, heb niet zo een hoge pet op van deze self made gentleman
Bestel er 2.
Heb je een reserve voor hetzelfde geld
Gewoon doen joh!
Je krijgt er als bonus zo’n heerlijk slaatje met plastic ei erop bij.
Haha, ik kijk al een tijdje hier maar zonder account. Toch maar een accountje gemaakt zodat ik deze vraag kon stellen en kan reageren. Google hielp wel maar ik kan het altiid vragen of er nog ervaringen zijn.
Bedankt voor je antwoord! Kan je vertellen hoe het bestellen gaat? Wanneer en hoe betaal ik de BTW? Ik heb niet echt ervaring met bestellen buiten Europa.
Ik zo nog iets meer uitgeven en de winkel bezoeken icm weekendje NY . Geen belasting wel leuk weekend.
BTW betaal je hier in Nederland.
Jomashop stuurt binnenkort je horloge op. Die arriveert op Schiphol, daar gaat je pakketje eerst naar de douane. Die gaat vervolgens bepalen of en hoe veel BTW en importheffing je moet gaan betalen. Vervolgens gaat het pakketje als een rembourszending naar PostNL.
Dus op het moment dat je het pakketje in ontvangst neemt moet je de BTW en heffing betalen, die betaal je aan PostNL. PostNL rekent vervolgens af met de douane.
Soms hebben ze er geen zin in bij de douane en hoef je niks te betalen. Maar ga daar niet van uit.
Precies, wel even opletten dat zo gauw het pakket in NL aankomt de tracktrace van USPS ape shit gaat en je deze het best verder via Post.NL kan volgen. Althans dat is mijn ervaring.
Ik heb sinds eergisteren ook een order open staan bij Jomashop (want korting), dus wel zullen het beleven.
Overigens heeft Joma ze ook niet altijd uit voorraad leverbaar. Op de Tissot zal ik waarschijnlijk 1 á 2 weken moeten wachten. En dat is, als dat horloge überhaupt al beschikbaar is, want die heeft Tissot pasgeleden op Baselworld geïntroduceerd. Dus misschien moet ik wel veel langer wachten. We zullen zien.
Maar waarom plak je de prijs af?
Dat is tussen mij en Jomashop, toch? Tenminste, zo voel ik dat.
En het ging toch ook niet over de prijs?
Maar je hebt gelijk, ik had het niet af moeten plakken maar geheel weg moeten knippen.
Beter zo:
Oké
Future-flip-price-incognito.
Mijn ervaring is dat dit vooral afhangt van welke koeriersdienst er wordt gebruikt. Bij de premium shipping van DHL is het bij mij 100% van de tijd raak. Het wordt wel netjes afgehandeld. Je krijgt een mail om te betalen, en dan wordt het pakje gewoon afgeleverd.
Bij goedkopere verzendmethoden is de pakkans in mijn persoonlijke ervaring veel kleiner. Die worden niet even goed gecontroleerd, en daar is de content van het pakje veel moeilijker te achterhalen. Ze zijn natuurlijk ook niet dom, en weten dat je vanaf een bepaalde waarde een item niet zonder traceren/verzerkeren en met een verwachte zendtijd van 20 dagen verstuurd.
Ik zou gewoon rekening houden met de extra kosten. Bij mij is het jaren geleden dat ik geen invoerrechten hoefde te betalen.
Ik ben overigens zelf niet zo gecharmeerd van Jomashop. Het zijn geen oplichters, maar de klantenservice is ronduit slecht (in mijn vervaring) en ik heb ook meegemaakt dat items die op de site stonden als “in stock” dat dus niet waren. Je krijgt dan een mailtje dat de verwachting is dat het binnen 2 weken zal worden verstuurd. In beide gevallen duurde dat bij mij langer dan een maand (zonder update van jomashop) waarna ik heb geannuleerd. Er zijn andere gray market verkopers die dat soort dingen veel netter doen.
Toch zou ik weer bij ze kopen als ze een goede aanbieding hebben. Maar zeker niet als eerste keuze.
Over de winkel: Ik heb goede ervaringen met Jomashop. Het is een grote “grijze” handelaar die horloges verkoopt vanuit New York. Ze hebben vaak grote restpartijen, die ze voor erg goede prijzen kunnnen verkopen. Ik heb hier twee jaar geleden een chronomat airborne gekocht. Alles was prima in orde. Het enige om op te letten is dat Jomashop de garantie overneemt. Je krijgt een Jomashop garantiecertificaat ipv. een certificaat van de fabrikant.
Met je vraag over de invoerrechten kan ik je niet helpen qua Jomashop, ik heb hem naar de US laten versturen.
Ik heb ook redelijk goede ervaringen met JomaShop, ik heb een Tag Heuer Formula 1 geleverd gekregen vrij snel tegen een goede prijs (de invoerechten en BTW kwamen erbij via UPS), maar de dail was net buiten het midden. Ik wilde het laten herstellen via 1 van de juweliers (Van Willigen) in Rotterdam (zeer correct geholpen), maar die wilde het opsturen naar Tag Heuer. JomaShop gevraagd wat het beste was zij gaven aan dat het horloge dan maar beter retour gezonden kon worden aangezien de garantie alleen maar via JomaShop kan worden afgehandeld.
Ik heb gelijk daarna een RMA aangevraagd en een retourzending aangemaakt en verstuurd, ik heb het bedrag van de retour teruggekregen (Top Jomashop!), echter ik was vergeten het bij de douane/belastingdienst aan te melden als uitvoer, dus moest ik voor ontvangst weer invoerrechten betalen. Ik was niet helemaal op de hoogte hoe invoerrechten bij retour worden verrekend, dus heb opnieuw invoerrechten betaald, schijnbaar had ik het bij de douane anders moeten regelen om geen invoerrechten meer te betalen.
Kortom JomaShop is perfect (vraag naar Faith) zolang je niet meer terug hoeft te sturen, anders moet je je goed inlezen op de douane kosten en dan vooral de personen bij UPS die je graag een poot uitdraaien voor dubbele invoerrechten.
Onlangs ook een horloge gekocht bij Jomashop, een Chronoswiss. Beduidend gunstiger dan eender waar in europa of Chrono24, hoewel dat waarschijnlijk gewoon was omdat ze een tijdelijke promotie lopen hadden.
Op zich prima verlopen, maar toen ik het horloge toekreeg bleek de sluiting van de band niet te werken. Een mailtje gestuurd met de vraag of ik, om alle gedoe met invoerrechten etc te vermijden, niet enkel de sluiting mocht terug sturen. Als antwoord kreeg ik gewoon een standaard mail met een terugzendformulier voor het horloge. Dus ja, veel persoonlijke service hoef je blijkbaar niet te verwachten.
Ik heb de sluiting dan maar zelf open gemaakt en gerepareerd, bleek uiteindelijk een braampje te zijn dat er binnenin was blijven aan hangen.