Ik heb ook redelijk goede ervaringen met JomaShop, ik heb een Tag Heuer Formula 1 geleverd gekregen vrij snel tegen een goede prijs (de invoerechten en BTW kwamen erbij via UPS), maar de dail was net buiten het midden. Ik wilde het laten herstellen via 1 van de juweliers (Van Willigen) in Rotterdam (zeer correct geholpen), maar die wilde het opsturen naar Tag Heuer. JomaShop gevraagd wat het beste was zij gaven aan dat het horloge dan maar beter retour gezonden kon worden aangezien de garantie alleen maar via JomaShop kan worden afgehandeld.
Ik heb gelijk daarna een RMA aangevraagd en een retourzending aangemaakt en verstuurd, ik heb het bedrag van de retour teruggekregen (Top Jomashop!), echter ik was vergeten het bij de douane/belastingdienst aan te melden als uitvoer, dus moest ik voor ontvangst weer invoerrechten betalen. Ik was niet helemaal op de hoogte hoe invoerrechten bij retour worden verrekend, dus heb opnieuw invoerrechten betaald, schijnbaar had ik het bij de douane anders moeten regelen om geen invoerrechten meer te betalen.
Kortom JomaShop is perfect (vraag naar Faith) zolang je niet meer terug hoeft te sturen, anders moet je je goed inlezen op de douane kosten en dan vooral de personen bij UPS die je graag een poot uitdraaien voor dubbele invoerrechten.
Onlangs ook een horloge gekocht bij Jomashop, een Chronoswiss. Beduidend gunstiger dan eender waar in europa of Chrono24, hoewel dat waarschijnlijk gewoon was omdat ze een tijdelijke promotie lopen hadden.
Op zich prima verlopen, maar toen ik het horloge toekreeg bleek de sluiting van de band niet te werken. Een mailtje gestuurd met de vraag of ik, om alle gedoe met invoerrechten etc te vermijden, niet enkel de sluiting mocht terug sturen. Als antwoord kreeg ik gewoon een standaard mail met een terugzendformulier voor het horloge. Dus ja, veel persoonlijke service hoef je blijkbaar niet te verwachten.
Ik heb de sluiting dan maar zelf open gemaakt en gerepareerd, bleek uiteindelijk een braampje te zijn dat er binnenin was blijven aan hangen.
Ik zal mijn Jomashop ervaring ook maar eens delen.
Op 16 april heb ik er 2 horloges besteld. Direct betaald met paypal. Een Hamilton Khaki King II en een Tissot V8 Swissmatic.
De Tissot was niet op voorraad en zou in 1 of 2 weken leverbaard zijn.
Dus na 2 weken heb ik navraag gedaan. 3 of 4 dagen later kreeg ik het antwoord dat de Tissot nog niet op voorraad was en dat deze over 1 of 2 weken leverbaar zal zijn.
3 weken daar na heb ik nog een keer navraag gedaan. Weer 3 of 4 dagen later nogmaals hetzelfde antwoord; over 1 of 2 weken wordt deze leverbaar. Ondertussen had ik me voorgenomen dat dit hun laatste kans was, en dat ik de order zou gaan annuleren (en dus mijn geld terug vragen… of terug halen via Paypal) als ze na die 2 weken nog steeds niet geleverd zouden hebben.
Uiteindelijk eind mei zag ik op hun website dat de Tissot daar op eens als ‘in stock’ stond. Dus toen heb ik direct een mail gestuurd met (nog steeds semi-vriendelijk) het verzoek of ze iemand in het magazijn a.u.b. een por wilden geven om deze er toe te zetten om mijn order te gaan picken. De volgende dag kreeg ik het antwoord dat mijn order nu direct uitgeleverd ging worden. 3 dagen later werd deze verzonden.
Uiteindelijk probeerde UPS op 6 juni zijn eerste bestelpoging. Maar overdag ben ik gewoon aan het werk, dus ik was niet thuis.
7 juni nogmaals. En na de 3e mislukte bestelpoging zal UPS de de zending retour sturen, en dat vooruitzicht maakte me intussen behoorlijk chagrijnig.
Het was onmogelijk om online bij UPS te regelen dat de zending naar een afhaallocatie gezonden zou worden, die optie is door Jomashop geblokkeerd (waarschijnlijk uit veiligheidsoverweging?). Dus ik ben in de telefoon geklommen. En toen ik me eindelijk door het computersysteem van UPS gevochten had en iemand aan de lijn kreeg heb ik kunnen regelen dat ik de zending alsnog kon afhalen bij het lokale Kiala-punt.
Op vrijdag 8 juni had ik ze eindelijk! Pfff … hele bevalling.
Wel was ik verbaasd dat ik op de afhaallocatie het inklaringsbedrag niet kon afrekenen (is bij PostNL heel normaal). Dat moest ik zelf maar regelen.
Bij de zending zat een kaartje voor een machtiging voor automatische incasso. Maar ik ben allergisch voor het geven van vrije toegang tot mijn bankrekening aan willekeurige bedrijven, daar krijg ik echt vlekken van, dus die machtiging heb ik niet gegeven. Vaste lasten, ok … maar de rest mag zijn handen lekker thuis houden. Mijn bankrekening is geen grabbelton.
Vervolgens heb ik een week of 2 geleden een creditfactuur gekregen van UPS … geen idee waarom, maar blijkbaar heb ik korting op de inklaringskosten gekregen (bijna €30). Heel bijzonder.
En nu vandaag eindelijk de factuur van UPS (in de vorm van een herinnering) voor de inklaringskosten, welke ik zojuist heb overgemaakt.
Dus, koop je bij Jomashop iets wat ze niet op voorraad hebben, reken op een traject dat in zijn geheel nog wel eens een week of 12 kan duren.
Scheelt het nou veel geld uiteindelijk?
Ik heb totaal betaald, aanschaf + verzendkosten + inklaring - korting op de inklaring, inclusief wisselkoers : €751,48 (waarvan €123,74 inklaring en $40 shipping)
Als ik deze 2 horloges hier in NL zou kopen bij bijvoorbeeld Bouman of de Bijenkorf o.i.d. dan was ik kwijt : € 1005,-
Dus ja, het scheelt in dit geval 25% en dat is niet verkeerd. Maar het is zo wel een aanslag op je vermogen om kalm te blijven.
Zal ik nog eens bij Joma kopen? Eehh … nou, niet zomaar. Dit was toch niet echt voor herhaling vatbaar. Alleen als ze het van tevoren al in stock hebben, de korting echt aanzienlijk is en ik niet zomaar een alternatief vind.
Hier ook een goede ervaring bij Joma. De douane daarentegen
In elk geval, voor wie het wil wagen, ik heb hier nog een kortingscode voor 20 USD liggen (bestelling moet > 300 USD zijn), wie de code wil kan ze krijgen.
Ik ben van plan een horloge aan te schaffen bij www.jomashop.com
Heeft er iemand ervaring met deze winkel?
Ik heb al wel reacties gelezen m.b.t. de garentie, maar geen aankoopervaringen.
Verder nog een vraagje over btw e.d.
Ik heb nog nooit een pakje gahed dat werd aangehouden door de douane.
Nu snap ik dat als dat gebeurd er 19% btw bovenop komt, maar kan iemand mij wat uitleggen over eventuele andere kosten?
Beste forumleden,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een horloge en heb (dankzij dit forum) een aantal mooie horloges gevonden. Echter zijn deze in Nederland behoorlijk duur en bij Jomashop vele malen goedkoper. De reviews zijn over het algemeen goed, ook van dit forum. Toch las ik dat Jomashop de grijze markt is, hierdoor gaat de garantie via hun. Is het hierdoor wel slim om daar te gaan kopen of zijn de reparatiekosten nog wel te overzien? Het horloge dat ik wil kopen kost in Nederland ongeveer 500 euro en bij jomashop 280 euro (met invoerrechten en alles erbij).
Zeker invoer kosten betalen en zeker geen garantie papieren bij t horloge aanwezig. Garantie gaat via joma zelf. Geen aanrader dus, of je moet ondanks de extra invoerkosten en kosten van een full service alsnog goedkoper uit zijn😉
Wat ik her en der lees ook op dit forum zou ik het nooit doen. Garantie via hun en geen garantie papieren van t merk zelf.
Iemand heeft via Joma aardig wat pech gehad ( en dan druk ik me misschien zacht uit) met een aardig duur ding. Ik denk dat als diegene dit lees wel weet over wie ik t heb.
Hier een goede ervaring met Joma. Echter wel besteld toen ik zelf in Amerika zat. Geen ervaring met inklaring/invoeren dus. Zou er sowieso rekening mee houden, kan het alleen maar meevallen. Ze hanteren volgens mij wel hoge verzendkosten naar het buitenland. Succes met de keuze.
Tot 2x toe een horloge gekocht. Eerste ging prima netjes ontvangen en belasting betaald aan de postbode. Het tweede pakketje is helaas nooit aangekomen, volgens Joma gewoon afgeleverd. Track and trace gaat via Jomashop dus postbedrijf contacten heeft geen zin, mijn creditcard maatschappij is het aan het uitzoeken want verzekerd! Dacht ik iig, die gooien het nu op fraude…
Vandaag mijn jomashop bestelling ontvangen. Netjes via UPS verstuurd met Track and Trace. Douane inklaring heeft wel een paar dagen extra gekost, maar na 2 keer mijn aankoopfactuur en betalingsbewijs gemaild te hebben is mijn nieuwe Oris netjes geleverd. Wel invoerrechten en BTW mogen aftikken bij de bezorger, maar onder de streep nog steeds een hele mooie deal.
Pfieuw, Ik heb deze zomer een pakketje alligatorbanden besteld bij Joma en dankzij een flater van de na een week of 4 door hen ingeschakelde vervoerder (PostNL geeft aan een bezorgpoging te hebben gedaan zonder aan de deur te zijn geweest; in plaats daarvan sturen ze een brief met de verschuldigde kosten en invoerrechten) zijn de, 2 pakketjes retour gegaan.
Toen ik Joma vlak voor mijn vakantie mailde dat het wel eens fout zou kunnen gaan in verband met mijn afwezigheid van 2 weken kreeg ik geen enkele medewerking en zelfs onbeschofte vragen.
In het traject daarna zijn we niet nader tot elkaar gekomen en ik verwacht daar ook niets meer van. Zo af en toe stuur ik ze nog een mailtje met de vraag wanneer ik de beloofde refund kan verwachten, maar ze reageren niet meer. Het interesseert ze geen zier. Dat komt mogelijk ook Mede door de smalende en cynische toonzetting van enkele van mijn latere berichten aan hen.
Prima ervaring met Jomashop. Eerste keer dat ik vanuit VS bestel. Bestelling geplaatst met paypayl “in het geval dat”.
Via Jomashop kon ik ervoor kiezen om zelf de douane te voldoen, of dit door Joma te laten doen (tegen extra verzendkosten). Gekozen voor gemak, dus het door Joma laten doen. Na 8 dagen lag het pakketje (goed verpakt) thuis in de brievenbus zonder enige tussenkomst van douane of andere narigheden. Top dus!