Jouw beste horloge…..

Beste is de Casio F91W, op de foto zie je 2 gemodificeerde exemplaren. Eén inverted screen daarvan valt de leesbaarheid bij minder licht soms mee maar hey je moet wat overhebben om fashionable te zijn en de tweede is een zogenaamd bloodmoon scherm. De bovenste is hoe ze de fabriek uit komen rollen. Datum, tijd, stopwatch en een in te stellen alarm. Lekker smal dus weg under the cuff, robuust, waterdicht, uitermate budget vriendelijke en het geboefte wordt hier ook niet hebberig van. Wat wilde gij nog meer om de pols?

4 likes

In jouw geval uiteraard een Tag Heuer :wink:

1 like

Dit forum doet soms anders suggereren. :rofl:

Ik hoop het ooit nog 'ns te mogen bezoeken.

Nou doe je de ‘budget’ Grand Seiko’s geen eer aan, ook die zijn echt focking fantastisch afgewerkt.

Eens.

1 like

Oude foto. Gaat vrijwel nooit leeg vanwege solar, kan fatsoenlijk onderwater, kan tegen een stootje en de tijd/datum is altijd correct ivm synchronisatie.
En dat alles voor <100 euro.

6 likes

Mee eens, ik heb er ook een.
Beetje ge-modded.

Maar helaas niet MIJN beste horloge.

3 likes

Tsja, wat is ‘beste’? Moet misschien deze quartz zijn (draagt lekker, loopt altijd op tijd, enz).

Maar deze draag ik het meest (voor mij dus de beste, denk ik).

9 likes

Even 'n oud topic nieuw leven inblazen. :wink:
Eerder zei ik dat ik meerdere ‘beste horloges’ heb en dat vind ik op zich nog steeds.
Toch moet ik inmiddels concluderen dat één echt de allerbeste is. Een horloge waar ik lang naar uitgekeken heb. Voor mij zelfs een soort graal. Ik kan serieus geen horloge bedenken waarvoor ik deze zou willen ruilen. Zéker niet een in dezelfde prijsklasse of zelfs een heel stuk daarboven (of eronder).
Voor mij is het dus de TAG Heuer Carrera Glassbox 39mm. Ik heb de blauwe, met een altijd boeiend blijvende sunburst, het fraaie en kenmerkende bolle saffier, de van een afstand herkenbare en mooie kast- en lugvormen, die bovendien zorgen voor uitstekend draagcomfort en een zeer geslaagde moderne interpretatie maken van een absolute icon, met het in-house uurwerk met 80h PR en de praktische 100m WR. Omdat het horloge er ook nog zo ontzettend goed uitziet, tovert het altijd direct een grote grijns op m’n gezicht, wanneer ik ernaar kijk!
Ja, met recht m’n beste horloge. :blush:

11 likes

misschien raar, ik draag hem het minste, maar toch vindt ik hem het mooiste en het beste

11 likes

Inmiddels een upgrade.
Met mip display voor een betere kijkhoek en Bluetooth voor tijdsynchronisatie en makkelijk de instellingen te wisselen.

5 likes

Er kan er maar 1 de beste zijn…

6 likes

Dat duurde 8 maanden voordat er een Rolex de beste was.

Ik was mij al aan het af vragen waarom er zoveel jappen en weinig Zwitsers/eu horloges in dit topic staan.

Ik denk toch dat dat komt omdat ch/eu dragers gewoon weten dat ze een superieur horloge hebben en dat niet aan de grote klok hoeven te hangen.

De jappen zijn natuurlijk ook goed, misschien wel de beste, maar jappendragers hebben ook de behoefte omdat continu te laten weten :sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik begrijp sowieso die onderhuidse kift, die je hier en daar tussen de regels door leest, niet zo goed maar dat zal wel aan mij liggen.

1 like

7 likes

En welke is nou de beste? :face_with_peeking_eye:

1 like

FTFY

7 likes

Keuzestress😅

:smile:

Tsja je moet kiezen. :grin:

1 like

Pun intended. :wink:

Mooie GS trouwens (die blauwe)

1 like

Dit is mijn daily al bijna 2 jaar.

• past overal bij op Black tie na
  • comfortabele band en kast
  • afmetingen precies goed voor mij 40mm
  • niet te flashy
  • waterdicht tot voldoende voor mij
  • lume goed genoeg om ‘s nachts te zien
  • iwc, dus cool :stuck_out_tongue: Das mien mark!

8 likes

Voor mij is dat de Fortis Stratoliner S-41.

Het bijzondere aan dit horloge maakt het voor mij mijn “beste horloge” Het is en blijft leuk om alle unieke ontwerpfeatures te bespreken en uit te leggen. Waaruit maar weer blijkt dat Fortis het anders durft te doen, dan wat de “modetrends” zijn.

• uniek ontwerp van de kast. “ de DeLorean onder de horlogekasten.”
  • uniek vlakke wijzerplaat.
  • de eerste Fortis uitgevoerd met het spacetested Werk-17 uurwerk. Shockresistant en heeft 12G overleeft.
    Wat een technische uitdaging om de wijzers genoeg ruimte te bieden tussen de wijzerplaat en het saffier.
    In de wijzerplaat is een groef gegraveerd waar de superluminova X-1 in de speciaal voor Fortis gemaakte space blue” kleur ingegoten is. De kast maakt het horloge onverwoestbaar, 20 ATM, maar testen wijzen uit dat het nog veel hogere druk aankan.
  • de “Apollo shaped” pushers geeft het een extra “space” uitstraling.

7 likes