Jouw collectie op één foto deel III

Nog steeds zoekende… ik ben er voor me zelf wel uit dat ik nu voor mij te veel heb.

Huidige stand:

Ik denk er aan om dit over te houden:

En omdat er dan niet echt iets vlieger achtigs in zit er een IWX Mark LPP edition bij te kopen.

Iemand die daar een idee over heeft?

30 likes

ik vind die Sinn altijd heel mooi, waarom gaat die weg? te dik?

3 likes

Nee, ik vind hem zeker niet te dik, en ik weet ook nog niet of die echt weg gaat. Dit zou wel een spijtgevalletje kunnen worden.
Maar ik wil wel naar minder toe, twee vliegers is te veel dan. En de Mark LPP vind ik ook heel mooi. Ik zou ook de Sinn kunnen houden?

Wellicht ook nog de vintage SKX als duiker houden? Opzich heb je een GMT Pepsi Tudor wat ook wel beetje Pilot is toch? Rolex datejust zou ook niet misstaan in het gezelschap :+1:

Ik heb nu een vintage SKX achtige (7548-7010) maar merk dat ik het gewoon heel weinig draag.
Ik heb het meer uit historisch oogpunt/verhaal gekocht maar het is niet mijn ding/heb er niet dé klik mee :man_shrugging:

Datejust heb ik nooit echt overwogen eigenlijk, maar zou er misschien ook wel bij kunnen idd.

De IWC Mark XVIII Le Petit Prince is ook erg mooi, maar denk dat met een Datejust de collectie wellicht wat meer in balans is. Ook qua merken portfolio wordt het dan erg veel IWC. Uiteraard gewoon kopen wat je mooi vind.
Wat ook mooi zou zijn is als duiker dan nog een Longines Legend Diver, ook die dubbele kroon en vintage inspired.

Ik zat begin dit jaar in dezelfde positie als jij. De Sinn is echt ontzettend gaaf maar erg makkelijk verkrijgbaar en met die reden koos ik ook voor een upgrade. Als je voor een kleinere verzameling gaat zou ik voor minder overlap gaan en het op 1 chrono houden en dan idd een echte flieger erin zoals je zelf al zei.

dat is geen garantie voor succes, ik draag liever een Monaco van €3700 dan een ZEP van €7000, zo draag ik ook liever die Sinn dan een Speedy, het gevoel dat je hebt bij een horloge is niet helemaal evenredig met de prijs die je ervoor betaalt

3 likes

Deze…

11 likes

ah, een Engels vliegtuig

4 likes

:joy::+1:

Met upgrade doel ik niet per se op geld, ik zie het ook als een upgrade als je er iets voor terugkoopt waar je meer gevoel bij hebt. Mijn Sinn is verdwenen dankzij een goedkopere Fortis Cosmonauts (die ook veel leuker is dan een speedy).

1 like

Hahahaha :joy: ja, dat is helemaal mijn (soort) horloge :wink:

1 like

Wat een toeval zeg!

Deze kan ik ook aanraden:

24 likes

Twee horloges

31 likes

Allebei een goeie keuze en een mooie aanvulling op je collectie.

22 likes

Ja, die blijft ook mooi :smiley:

2 likes

@Myspeedyworld en jij moeten zeker eens koffie doen in de stad (bij ene van jullie thuis natuurlijk)

1 like

Gezellig, kom je ook?

1 like

3 man mag he! :ok_hand: