Jouw collectie op één foto deel III

Klopt ja. De spb draagt net iets kleiner de kleine lug to lug en omdat hij een dikkere bezel heeft, maar als je pols deze Seiko kan hebben kan je de VHP ook prima hebben hoor.

1 like

Toffe collectie. Mooie horlogedoos heb je ook. Waar komt die vandaan?

1 like

Thx! Die heb ik door Fish & Father laten maken, een kleine houtbewerkingszaak in Engeland. Duurde ff, maar dan heb je ook wat.

1 like

Even wat anders. Hebben jullie er ook last van dat je bij het zien van andermans collectie zo graag ook nog 10+ andere horloges wil kopen?

5 likes

Heel mooie collectie.

Prachtige set horloges.:star_struck:

Die Monaco is prachtig vind ik.
Staat er een bij Jaap koop hem niet want het is geen duiker.
Anders wordt het welk heel dol.
Maar is wel een favoriet.

1 like

Doe eens gek zou ik zeggen.

2 likes

Die bij Jaap is een Calibre 02. Als je een Monaco koopt moet het i.m.o. Echt een Calibre 11 zijn (kroon links) zoals die van @Jotun

5 likes

Dankjewel voor de info.
Als ik een keer gek ga doen zal ik er aan denken.
Altijd leuk om hier bij HF weer wat te leren.

De Calibre 11 moet je idd hebben :sunglasses: De kleur van de wijzerplaat is ook anders, deze is rustiger en meer retro. De 02 heeft een sunburst wijzerplaat die het geheel wat meer glimmend maakt.

24 likes

Jaaaa prachtig !
Weet niet waarom maar heel mooi!
En niet eens een duiker.

1 like

This is the one and only. :sunglasses::+1:

Dat is waar. De oude “Walter White” en de 38mm versie daarvoor zijn veel meer dressy. De Cal11 Monaco is een stuk sportiever.

Allemaal op tijd ook nog :smiley:

27 likes

ik krijg meldingen

image

4 likes

Uhm nee.

De “Walter White” is met de kroon rechts en sunburst plaat. Volgens mij had die Calibre 12 en is nu opgevolgd door het 02 uurwerk. De huidige “Steve McQueen” is de Calibre 11 met mat blauwe plaat en komt het dichtst bij het origineel. Daar was een paar jaar geleden ook een 38mm variant van, maar volgens mij met het verkeerde (TAG Heuer) logo.

Even opgezocht, hier staan ze allemaal: https://www.timeandwatches.com/p/history-of-tag-heuer-monaco.html

3 likes

Mijn huidige stand van zaken…lichtelijk Seiko georiënteerd :upside_down_face:

27 likes

Mijn collectie tot zover, mist wel kleur zie ik nu🙂. Tevreden tot zover. Alleen de Certina zou weg mogen.

17 likes

Potato, potahto. De 2 oude versies zijn meer dressy, de nieuwe is sportiever.

1 like