Jouw collectie op één foto deel III

Misschien rustig oriënteren, beginnen met een dukker als de Orient Kamasu?

Geeft iets meer leur in je collectie. Als je liever een rode hebt: https://www.seriouswatches.eu/collections/orient/products/orient-ra-aa0003r-mako-iii

2 likes

12 likes

25 likes

Met een Oriënt Mako XL

Haha verschil moet er zijn…

Een keer zonder je whisky?

En hoe verhoudt de orient zich met bv een Seiko diver?

Voor die Wakmann in ieder geval wel! :heart_eyes: :sunglasses:

1 like

Nou, een leuke Seiko duiker vindt je niet in die prijs categorie. Een SKX is uit productie en prijzen liggen op 300+ euro. Je zou wel naar een Seiko 5 sport kunnen kijken zoals deze:

https://www.horlogeloods.nl/seiko-srpd51k1

Orient doet niet onder voor Seiko als je reviewers mag geloven op YouTube:


1 like

Vandaag mijn horlogekast weer wat opgeleukt. Ik heb wat watch stands van Perrelet gekocht via eBay.


15 likes

Die standaard voor 2 horloges, waar heb je die weg?

1 like

33 likes

De standaard is wel wat krap voor 2 horloges, maar aan de smalle zijde past een datejust 36mm prima.

Ik heb onlangs bij @rickgmt mijn datejust gekocht. Een NA en koperservaring volgt nog, maar ik kreeg bij de aankoop de standaard kado. Rick heeft er volgens mij meerdere ingekocht en verkoopt ze voor een scherpe prijs.

1 like

ik heb de Kamasu liggen. Absoluut een lekker horloge hoor. Saffier glas, 200m wr, screw down, hacking, manual wind. Bouwkwaliteit is erg stevig.

Ik ben zeer te spreken over deze diver. Hij is 41.8mm, wat ik groot vind, maar door de korte lugs valt hij kleiner. En de Orient heeft een eigen smoeltje (net als de seiko)

3 likes

Ik heb verschillende Seiko divers geprobeerd… en de voorloper van de Kamasu (Orient Mako 2).

Voordeeltje van de Orient is het movement, dat is beter in de prijscategorie dan Seiko. Je hebt bij Orient hacking/handwinding. Bij Seiko zit je vaak vast aan het 7s26 uurwerk en dat vind ik echt helemaal niets. Ik wil toch gewoon hacking/handwinding op een horloge.

De Seiko’s zijn echte divers (gecertificeerd), de Kamasu niet. Voor mij heeft dat weinig waarde.

Verder is het design van de Seiko’s denk ik net wat unieker dan de Orient Mako 2/ Kamasu. Maar ik vind de Kamasu ook mooi.

Ik denk dat Seiko wel een beter merk is dan Orient, al is Orient gewoon deel van Seiko.

Leuk met de tekeningen erbij zo!
Dank Ralph :+1:

2 likes

Zeg! Ralph is in afzondering voor spiritueel zelfonderzoek en geestelijke oefening. Zou je hem niet met rust laten? :wink:

4 likes

Oh. Sorry. :kissing_heart:
Namaste :pray:t2: Ralph!

3 likes

Hierbij een update m.b.t. mijn collectie sinds vorige zomer.

De Zeniths Elite (6150 en Ultra Thin) zijn de kern gebleven. De zwarte plaat van de DJ41 voorlopig gewisseld voor Azurro. Sowieso is er wat meer kleur in de collectie gekomen.

Afscheid genomen van de Cartier Santos. Met pijn in het hart en af en toe nog wel enige melancholie.

Twee Oris Pilots erbij. Oris doet leuke dingen voor een leuke prijs.

Maar bovenal is Grand Seiko in beeld gekomen, met een quartz en een automaat. Misschien komt daar ooit nog eens een Spring Drive bij. Maar voor nu even rust :wink:.

20 likes

Damn de 6150s zijn echt top!
Horloge is niet zo fotogeniek maar smashing in eenvoud in real life
Zijn alle drie de Elites 42mm?

1 like

De drie 6150s zijn 42mm en de Ultra Thin is 40mm.
De stijlvolle eenvoud van deze modellen vind ik inderdaad geweldig.
Zenith laat hier zien dat het de kunst van het weglaten beheerst.