Jouw collectie op één foto deel III

Hoe kan dat nou gebeuren? Waarom vind je die het charmants?

Altijd fraai gevonden. Nooit geprobeerd :see_no_evil:

1 like

Komt nog wel een keer :see_no_evil:

1 like

ZEP vind ik echt een keer of 10 knapper dan die eeuwige speedmasters. :speak_no_evil:

3 likes

Mooi is een argument naast de absolute bodemprijs van 5700 ballen.

Dan koop ik liever een Seagull 1963 bij onze Duitse vriend voor 300, een Grand Seiko Spring Drive voor zo’n 3800-4800 Euro bij Seiya incl import en hou ik nog zo’n 700 ballen over voor een set koffers op de motor.

De El Primero is in mijn ogen “mooi” voor 2500 Euro en geen cent meer.

Coolste chronograaf ever. Beste wijzerplaat qua kleuren en dan die ster er op, beste wijzers, koddigste kast, topding.

300 ballen. Gaat ie stuk, koop je een nieuwe.

:+1:

Nee, het geld spuit me niet bij bakken uit m’n reet.

1 like

Geen ZEP voor jou dan.

2 likes

Voor een Zep?! Dat is wel veel.

Maar soit het lijkt er wel op dat mooi en de kosten van mooi iets met elkaar te maken hebben als ik dit zo lees.

Bij mij staat dat los. Iets kan ik gruwelijk mooi vinden of charmant, maar ik ga niet afwegen of ik er iets anders voor kan kopen wat prijswijs gunstiger is.

Maar ik heb dan ook geen koffers voor de motorfiets nodig. :see_no_evil:

:beers:

3 likes

een enorm dertien in een dozijn ontwerp waarvan er letterlijk honderden variaties op zijn. Ik heb er niks op tegen, maar om het nou de coolste te noemen. Best leuk ding maar dan wel met de dichte caseback zodat je het kitsch uurwerk niet hoeft te zien :grimacing:

1 like

Gewoon een vintage chronootje halen dan.
Lekker 60s of 70s design.

Kosten ook de wereld niet.

Ik heb zelf liever simpelere horloges (liefst 3 handers, geen datum). Draag relatief vaak dit ding.

3 likes

Nice!

Ho ho. Iets het geld niet waard vinden (zoals ik de ZEP) is totaal wat anders dan iets budget-vriendelijkers kopen om een duurdere jeuk te krabben. Dat laatste werkt voor geen meter, dat weet iedereen. Je blijft dan met dezelfde jeuk zitten.

In mijn wereld is het heel makkelijk. Alles wat boven de 3000 Euro uit steekt is een concurrent van Grand Seiko. Er zijn geen nieuwe horloges tussen de 3 en 10K te vinden die op wat voor manier dan ook concurreren met Grand Seiko in termen van techniek en afwerking.

De enige horloges die me zouden kunnen overtuigen om voor dat geld iets anders dan een GS te halen is de JLC Master serie of de JLC Reverso Medium handwinder met KS. Maar ja, dat zijn dan weer Richemont vehikels, dus die vallen ook een beetje af.

Blijft over: Grand Seiko.

Als de ZEP 5700 ballen kost, en de Sinn doet voor 2250 ballen een horloge wat ik mooier vind, met betere specificaties, van een bedrijf wat ik sympathieker vind en meer respecteer, dan is de ZEP geen concurrent. Noch van GS, noch van Sinn.

Snowflake-doekoe uitgeven een een Zenith. Pfff. Mallerd.

3 likes

Enige is dat je nog steeds een Seiko om de pols hebt voor meer dan 3K🤔.

Dat snap ik dan weer niet.

4 likes

Houden zo, zou ik zeggen.

Ik vind het erg fijn dat ik de tweedeling kan maken tussen mensen die dat wel snappen en mensen die dat niet snappen. Dat maakt mijn leven veel overzichtelijker. :kissing_cat:

4 likes

Ik val net zoals @Myspeedyworld ook in de laatste categorie. En de ZEP is wat mij betreft iedere euro waard geweest :slight_smile:

3 likes

Hier is alles mee gezegd.

Maar daar vind ik meestal iets niet mooi om. :see_no_evil:

Zelfde als een mooie vrouw.

Je hebt ze die visueel gezien niet zo mooi zijn. Wellicht wel charmant.

Maar ik heb dan liever 1 die mooi is én charmant.
Bij horloges dan… de el primero is mij charmant genoeg. Dat geneuzel wie nou de eerste was met een automatisch chronograaf.
Dat vind ik niet zo spannend.

Snel een GS kopen dan @Fate_Amenable_To_Change of een mooie roze sinn. :ok_hand:

1 like

Met “afwerking” bedoel ik niet alleen het polijstwerk. (Grand) Seiko is wat mij betreft de absolute alleenheerser als het om kunstige wijzerplaten gaat.

Bijna alles wat ze daarin doen is interessant. Van gebrushte platen tot sunbursts, tot motieven en zelfs kunststukken als de Snowflake, van porselein tot emaille tot oud Japans lakwerk, de wijzerplaten maken de horloges. Zelfs een betrekkelijk eenvoudige cocktail time is al een vingeroefening in dynamiek.

En er is nog geen ander horloge wat ik vast heb gehad wat zo’n spektakel maakt van reflecties, kleurschakeringen en kleine details als GS.

Of je dat nu mooi, charmant, koddig, excentriek of niet noemt… Ik kan er uren naar kijken. Zo, van afstand, of door een loep. Omdat het gewoon kunst is.

Maar nu ik er zo bij nadenk, inderdaad. Ik ga maar eens op jacht naar nog een GS. :slight_smile: Want Sinn is geen kunst. Sinn is nietsontziend pragmatisme. :+1: Ook mooi, maar ik word er niet lyrisch van.

4 likes

Mooie veelzijdige collectie

1 like

De twee steunpilaren in mijn huidige ‘less is more’ collectie:

19 likes

September 2020

De huidige 3-piece. Niet veel behoefte aan iets anders momenteel.

In:
Grand Seiko SBGA293
Tudor Black Bay GMT

Out:
Grand Seiko SBGN003
Tudor Pelagos LHD

36 likes

Zeer lekker :drooling_face: :smiling_face_with_three_hearts:

1 like