Jouw collectie op één foto deel III

Tom ga vooral door!
Je collectie blijft mooi en veelzijdig en het zorgt voor (tijdelijke) rust bij mij (en andere HF leden)

Stond op het punt om Jaap een “bijna alles eruit en de JLC Hometime erin” voorstel te doen
Boem … JLC weg … en hop, om de pols van Tom
(Had de Defy wellicht wel gewild voor de 10210 inruilprijs)

Toen onrust door de Glashutte bij Paul … Wel/niet de El Primero opofferen …
Boem … Glashutte weg en hop, om de pols van Tom

Nu dus maar bij forum vriend Ramon wat navraag gedaan voor een nieuwe Reverso
Weet ik in ieder geval dat ik nu wat rust kan betrachten voordat hij

Boem … etc …

4 likes

Leuk dat je sommige leden blijft ‘tegenkomen’ omdat ze ongeveer dezelfde smaak hebben.

Al dat geschuif heeft de prettige bijkomstigheid dat je bij koop en verkoop steeds weer erg leuke mede enthousiastelingen tegenkomt.

Pas maar op! Die staat ook op mijn lijstje :wink:.

7 likes

Rechts onder vind ik de mooiste uit jouw (indrukwekkende) collectie. :+1:

1 like

Hoe dik is ie ?

Wat een top off the bill collectie! Ben wel benieuwd hoe je de beide maanfasen horloges tegen elkaar afzet qua kwaliteit?

1 like

15 mm.

1 like

Dank!

Ik zou beide maanfases op gelijk niveau zetten. Afwerking van het uurwerk van de GO is uitgebreider en meer handwerk. Wijzerplaat en kast wellicht ook een tikkie hoogwaardiger. De JLC is echter subtieler qua ontwerp en heeft natuurlijk een veel dunner uurwerk. Ze kosten retail hetzelfde en zitten ook op eenzelfde niveau naar mijn mening.

3 likes

Ben benieuwd welke het langst in de collectie blijft.

De Breitling is eruit en de BB58 is ervoor teruggekomen. In het geval dat de BB een blijvertje is is het volgende doel een GS erbij.

34 likes

Mooi trio zo zeg :+1:

1 like

Mooie collectie Tom. Lekker veelzijdig. Genoeg afwisseling en bij elke gelegenheid wat. :ok_hand:

2 likes

Het kan inderdaad verkeren.

Ik ben een beetje terug bij af. Of, de cirkel rond, net hoe je het wil zeggen.

Tissot. Het merk waar het ooit mee begon, met onverwacht sinds vandaag een zeldzame uitvoering van de Heritage Worldtimer erbij.
En ongeëvenaarde GS, waarvan één met lume.

De collectie wat beter in balans (voor mij althans) dan ik ooit heb gehad geloof ik. :sweat_smile:

In en uit de zon.

27 likes

Never mind

1 like

Haha, inderdaad, groen, rood, etc mist nog. Dat dan weer wel. Gecorrigeerd.

1 like

Ooh nee hoor, ik keek gewoon niet goed :see_no_evil:. In eerste instantie dacht ik alleen maar horloges met zwarte en witte plaat te zien, maar er zitten er ook een aantal met blauwe plaat tussen. :+1:

1 like

Sowww hee

Die blauwe Grand Seiko :heart_eyes:

1 like

Prachtig! Welk referentie is de blauwe GS?

1 like

Dat is de SBGH273. Een US-only en uit de Seasons collectie

2 likes

Mooi maar moeilijk te krijgen dus