Jouw collectie op één foto deel IV (Deel 1)

Een lichte daily en een donkere duiker, meer heb je niet nodig :wink: nice

2 likes

Even een refresh voor jullie

De Longines “Calatrave” Heritage Tribute to L990 in rose goud is voor onderhoud terug naar de Swatch Group.

De AT krijgt geen polsttijd, groene wijzerplaat is mooi maar kennelijk toch niet voldoende pakkend. Even afwachten wat de voorjaars zon doet

De gedachten voor volgende aanschaf gaan uit naar Zenith Defy of de nieuwe Chronomaster. Stratos blauw/rainbow of toch een Tipo in old steel?

Seiko lonkt altijd en een mooie Arita en/of Urushi wijzerplaat staan zeker op het verlanglijstje. Wellicht als swap met de Seiko duikers want eigenlijk ben ik niet echt een duiker fan. Voor de zoner voldoet de Certina prima. Nog even laten inzinken want de tropic straps zijn zo leuk, dat dan wel weer

Voorlopig voldoende rust en de 12 + 6 horloge dozen zitten ook vol. Afspraak met mezelf is 1 erin dan 1 eruit maar ik kan eigenlijk van niets afscheid nemen

Blijft een leuke hobby

35 likes

shhhhhh :shushing_face: straks weet iedereen dadelijk wat ik voor de kost doe.

1 like

Zou zeker voor een Zenith gaan. Heb de Defy en Tipo al en de Chronomaster gaat er ook nog wel komen. Volgens mij alle 3 prima keuze! Heb de Stratos (Baumgartner versie) gehad maar die vond ik echt te groot voor mijn pols…maar wel mooi!

1 like

Er is nog ruimte voor een IWC (met een manufactuur uurwerk) en de Meistersinger weer op een reserveplekje :slight_smile:

Punt is dat ik mijn 6150 met blauwe plaat echt een van de mooiste dress horloges vind. Zal dat horloge ook niet weg doen. Standaad Defy heeft dan gevoelsmatig overlap. Zal er nog eens over nadeken en hopelijk anel de skeleton eens in het echt bekijken. Wellicht is dat een goede tussenoplossing. Voor de Chronomaster wil ik wel mijn AT verkopen en daar ben ik nog nietbaan toe. Tenslotte vind ik een 40mm pilot met zwarte wijzerplaat ook wel “vet”.
Zenith is wel “mijn” merk weer ik inmiddels

1 like

Heb de Defy Skeleton en die is heerlijk en afwijkend van wat ik al heb. Voor een Flieger moet je bij IWC zijn vind ik maar ja geen manufactuur in de meeste Flieger varianten en dat vind ik zelf tegenwoordig wel jammer. Daarom verkoop ik nu ook wat IWC en koop Zenith terug…

1 like

Heel erg mooi deze set! Die nieuwe Zenith is helemaal genieten👍🏻

1 like

  • Explorer 14270
  • Omega Seamaster 2531.80
  • Omega Speedmaster professional
  • Daydate 1803
  • Datejust 16014
  • GMT 126710
  • Submariner 5513
  • GA-100 en DW-5600
  • Lange 1, 101.033

Wat de foto niet heeft gehaald:

  • Nomos tangente 100 jahre Bauhaus
  • Tissot ‘ tank’ uit 1935
  • UG chronograaf uit jaren ‘40
  • Timex Q HODINKEE
  • Swatch System 51 HODINKEE
64 likes

Hele gave collectie en ook oud en nieuw en goud en staal door elkaar! Geniet ervan.

1 like

Prachtig. Mooie collectie :star_struck:

1 like

Heb je nog een fotootje van de side collectie?

Gaaf spul hoor!

Lekker hoor!!!

:sweat_smile: :joy:

1 like

Schitterende collectie :star_struck:

Die Lange 1 is zo mooi in deze uitvoering…

1 like

30 likes

Leuke collectie! :+1:t2:

1 like

Ik wist niet dat je de 114060 verkocht had, dacht dat het een blijvertje was.

1 like

De maxi case is gebleven, enkel een datum toegevoegd :grin:

2 likes

Update:
Rolex Datejust 16234 en de Seiko Skyliner er in

42 likes

Hele mooie collectie! :smiling_face_with_three_hearts:

Lekker divers ook!

De Bulova lijkt wel heel veel op je Rolex. Blijft die nog wel in de collectie?

1 like