Jouw collectie op één foto deel IV (Deel 1)

Dit is niet normaal. Wat een legendarisch trio :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
Zou wellicht de datejust swappen voor een Sub of GMT. De datejust en de Day-Date hebben wellicht nu iets te veel overlap.

1 like

Prachtige collectie!

1 like

:+1:

Doe ik alleen voor een blauwe sky.

Ook mooi maar mijns inziens ook erg in het vaarwater van de Day-Date. Zou voor een sport model gaan met rotating ceramische bezel.

Ik denk overigens dat hij een blauwe Skydweller binnen no time hebt bij de AD voor list gezien je AP Royal Oak en je meteorieten Witgouden Day-Date. You are on the top of the foodchain :rofl::+1:

1 like

Dat denk ik niet, bijna alles komt van verschillende.
Heb ook geen haast.

1 like

Mooie Bulova Accutron :ok_hand:t2:

2 likes

Ik vind die certina erg gaaf! Is dat een dikkertje?

1 like

Diameter is 39mm en de hoogte is 11,5 mm.

Seamaster eruit en speedmaster pro in de doos!

Geen grote collectie maar dat is ook niet het doel.

  • Savar 70’s handopwinder
  • Prisma alarm horloge AS uurwerk (was van mijn vader)
  • Dan Henry 1964
  • Omega dresswatch uit 1944 cal. 30SCT2
  • Omega Seamaster Quartz (was van mijn vader)
  • Casio F-91W
  • Casio F-84W (niet op de foto)
  • Swatch Automatic (mijn eerste horloge)
  • Pontiac International Automatic (was van mijn opa)

Kortom, 3 stuks uit de familie en daar is het een beetje mee begonnen. Volgende horloge moet een echte vintage chronograaf worden.

20 likes

En zo ziet de volledige doos er momenteel uit.
De GMT wordt verreweg het meest gedragen gevolgd door de Seamaster.
Voorlopig ben ik tevreden met het geheel en staat er niet echt iets op mijn lijstje wat ik per se nog zou willen, wellicht de Orient Mako vervangen voor een MM200-achtig iets.

60 likes

Lekker hoor @Rubennnv. Vooral die panda Seiko :drooling_face:

1 like

Die mag inderdaad wel eens wat meer draagtijd krijgen weer!

1 like

Mooie gevarieerde set👍🏻

1 like

Dank je wel! :+1:

Wat leuk, ik heb ook een Mondia Top Second, misschien wel de domste complicatie ooit, maar wel geinig.

Absoluut, maar blijft geinig. Ik vind de vignette plaat en de hoge uurmarkeringen erg mooi.

Mooie verzameling!

1 like

Ineens heb je dan een best wel diverse verzameling. En opvallend: 5 handwinders. Ik vind handwinders charmant. En vaak lekker dun.

83 likes

Enorm gave collectie is dat. En lekker veelzijdig.

Ik vind handopwinders ook wel wat hebben. Je hebt wat meer bewust contact met je horloge door het steeds op te moeten winden. Het geluid van het opwinden van het mechanisme klinkt ook als muziek in mijn oren. :hugs:

3 likes