Mooie set, van alles wat. Zo hoop ik er over een tijdje ook in te zitten.
Hoe draagt de Sinn ?
Woooow die Zenith Manufacture is een hele bijzondere. Die ga je geen tweede tegenkomen, daarnaast ook betere verhoudingen dan de 38mm Zep’s. Schot in de roos als je het mij vraagt
Ik vind m fijn dragen maar ik wissel wel dagelijks. Het is met 41,5mm de kleinste van het stel! Echter wel gewoon solide, voelt absoluut niet fragiel aan of iets. Ik denk wel dat ik met de Sinn uiteindelijk naar een mooie canvas of lederen strap ga!!
Als voorbeeld:
In een maand tijd collectie weten te verbeteren met een Seiko spb143 en een tudor black bay dark
Ben voorlopig even klaar….
Erg mooie collectie. Die BB dark is wel een tof horloge.
De Vostok Amphibia, Oriënt sun and moon, Fossil en een smartwatch er uit gedaan.
De DWW hfle en de Junghans meister driver zijn er nieuw bij gekomen
Nu is dit de huidige collectie.
Na een aantal jaren HF heb ik wat geleerd. Drie is de sweet spot voor mij. Liever ‘upgraden’ dan uitbreiden. Leer is mooi, maar vooral voor een ander.
Toffe set
Dank je, ik ben oprecht ook content. Met genoeg wensen natuurlijk, maar voor nu is het wel even prima.
Hier kan ik mij ook wel in vinden. 3/4 is perfect mits elk horloge geschikt is voor een specifieke gelegenheid. Ik heb zelf 4 ‘‘gelegenheden’’ waarbinnen een horloge moet passen:
- Sjiek netjes
- Dagelijk netjes
- Dagelijks sportief
- Trainingspak.
Shit, dan heb ik er strikt genomen maar twee nodig:
‘Sjiek netjes’

‘Dagelijks netjes’

‘Dagelijks sportief’

‘Trainingspak’

Kan ik zeker inkomen. Ik zat vorig jaar op dit punt met een Nomos, een BB58 en een Speedy en dan heb je eigenlijk voor alles wat. Alleen neem je dan wel de veilige opties en mis je de fun factor wel een beetje.
Ik heb er nu 2 kleurrijke Oris’en bij. Deze zijn niet voor alle dagen, maar zo grijp je wel eens wat anders uit de horlogedoos.
Ik ben daardoor aan het overwegen om de doos op te splitsen. De 3/4 “serieuze” horloges en dan een extra doos met een roterende collectie met wat minder alledaagse (en vermoedelijk meer betaalbare) stukken. Misschien ga ik wel full Oris, die zitten op de sweet spot tussen kwaliteit, betaalbaarheid en fun gehalte
De G-Shock is voor als het echt ruig wordt.
Mooie balance. En zo’n daydate is een super knaller!
- Sjiek netjes - Patek Philippe Calatrava
- Dagelijk netjes - Jaeger Le-coultre Reverso
- Dagelijks sportief - Rolex Datejust 41
- Trainingspak. - Rolex Seadweller/G Shock
Dit vind ik toch wel erg in balans en veelzijdig als ik het zo bekijk.
Die seamaster is echt top! Dat is een Peter Blake toch?
Klopt inderdaad, persoonlijk vind ik dat de mooiste Seamaster.