Jouw collectie op één foto deel IV

:+1: ik ben zelf van de duikers afgestapt, heb er nog maar 2, had er eerst 4 of 6. Geef me maar wat klassieker. 95% van de tijd past een dresser of klassiek horloge ook bij je outfit.

4 likes

Ja true.

Ik vind het vreemd dat je netjes gekleed moet zijn om een klassiek horloge te dragen, overigens net zo vreemd als dat een Submariner niet bij nette of formule kleding zou passen. :upside_down_face:

3 likes

Prachtige collectie!

1 like

Mooie collectie zeg :ok_hand:t2:

Prachtige collectie! :star_struck: Lange en VC zijn natuurlijk erg mooi. Mijn blik gaat echter direct naar die Reverso. Echt super mooi die blauwe plaat.

Zou ook weleens een Reverso willen proberen. Ik vind hem namelijk altijd heel mooi maar weet niet of het iets is wat bij mij past.

2 likes

Wat een prachtcollectie !!

1 like

Leuke collectie!

1 like

Budget? Een panda staat er leuk tussen.

Eens, volgende wordt een zilver / witte plaat of een panda in een race-inspired chrono, denk ik :blush:

Dag mede HF’ers

Inmiddels struin ik al een tijdje over dit forum, dus ik dacht: Laat ik die avondklok eens gebruiken om een kort stukje te schrijven over mijn eigen klokken. Zoals jullie zien verzamel ik nog niet zo heel erg lang… het zit dus niet vol met rolexen en omega’s, maar desalniettemin ben ik er zelf wel blij mee door de variatie en het verhaal bij de meeste horloges.

Ik ga ze af van links naar rechts;

1. Seiko SRP705K1 - Mooie Seiko automaat die ik ongeveer een jaar geleden gekocht heb bij de juwelier in mijn woonplaats. Was vooral vanwege de golvende wijzerplaat weg van dit horloge. De golvende wijzerplaat icm de gouden nummers vond ik zelf een hele mooie combo. Binnenin het Seiko 4R35 uurwerk. Enige nadeel vind ik dat het pinnetje aan de sluiting nogal scherp is… heb hem al meermaals in mijn trui gehad bij het dragen.

2. Ingersoll Apache IN3900 - Dit horloge heb ik van mijn ouders gekregen na mijn afstuderen aan de universiteit. Om deze reden zal ik dit horloge waarschijnlijk dan ook nooit meer weg doen. Een beetje IWC achtige wijzerplaat. Ik heb dit horloge al een jaar of 7, maar loopt eigenlijk nog perfect. Lang niet slecht voor het chinese uurwerk dat er in zit, uiteindelijk kwam ik er achter dat dit eigenlijk een Hangzhou HZ2350 uurwerk is… maar doet het prima! Met de folding clasp sluiting zit hij ook heerlijk!

3. Alpina Startimer AL-235B4FBS6 - Dit horloge heb ik vorig jaar via Chrono24 gekocht. Mooie Flieger stijl horloge, op de standaard NATO strap. Deze draag ik vooral met wat sportievere buitenoutfits. Quartz, dus kan altijd op de pols gegooid worden. Geen date, dus je heb er totaal geen omkijken naar. Heerlijk!

4. Frederique Constant Slimline FC-220S5S6B - Overgenomen van mede HF’er @Redmar vorig jaar. origineel op de metalen band, maar deze veranderd voor een donkerbruine croco band. Dit horloge draag ik vooral op mn werk, aangezien door de platte case het fijn draagt onder een overhemd. Dit horloge is eigenlijk een beetje de start geweest van mijn “aankoopdrang” via het HF forum! :laughing:

5. Elysee Zelos - Bauhaus stijl quartz horloge. Dit ding draag ik echt nooit… hoewel het een prima klokje is met Miyota/Citizen quartz uurwerk, kwam ik er achter dat bauhaus horloges gewoon niet mn ding zijn. Ik draag hem dan eigenlijk ook zeer zelden. Van plan dit horloge van de hand te doen, om het bedrag vervolgens bij een automatische diver te leggen… Dus mocht iemand interesse hebben. let me know!

6. Seiko Silver wave 8229-8000 - Dit is eigenlijk mijn favoriete horloge op dit moment. Deze heb ik onlangs van @koekoek overgenomen, en draag hem eigenlijk sinds dat moment nagenoeg elke dag. Vooral de japanse dagaanduiding vind ik een iconisch element aan het horloge. De witte plaat in combinatie met de metalen case maken het voor mij een horloge zoals ik ze graag zie: Iconisch, minimalistisch en daarmee voor mij stijlvol.

De aanvullingen die ik graag nog wil doen op korte termijn: Een automatische diver, en (after lock-down) een wat meer “premium” horloge. Kandidaten hiervoor zijn: De Longines Hydroconquest Auto (39mm) of de ORIS Big Crown Pointer date.

Tot die tijd mooi genieten van de huidige collectie :slight_smile:

Cheers!

22 likes

Leuke collectie hoor :+1:t2: mooie duiker zou er zeker goed tussen passen nog

1 like

Thanks! Ja, ik had eerder ook een duiker… from long time ago. Een August Steiner ofzo, voor weinig gekocht, maar ook echt pruttel.

In jouw geval zou ik eerder die Oris halen dan de Longines, en eventueel een simpel duikertje als een Orient kamasu.
Zou zelf bang zijn dat de klapper van je collectie niet het horloge is wat je het liefst draagt indien je de Longines haalt.

1 like

Heb geen idee wat jouw eisen pakket is natuurlijk. Wellicht wordt je hier enthousiast van? Vult jouw diversiteit uitstekend aan i.i.g.

Zilver✔
Panda✔
Race-inspired✔
Quartz Chronograph✔

6 likes

Coole suggestie :ok_hand: die panda dial is ook tof, echter alleen te krijgen met bracelet, welke ik er waarschijnlijk toch meteen demonteer. Maar er zijn natuurlijk talloze merken welke momenteel rally-chrono’s maken. Zo vind ik de Yema Rallygraf ook cool :sunglasses: maar ook de DH 1964… Keuze genoeg

1 like

Is dit model enkel te bestellen vanuit het buitenland? Zie wel een leuke staan bij de Bijenkorf maar niet in deze kleurstelling.

Heb via Instagram gisteren contact gezocht met US Zodiac. Zij verwezen mij door en contact op te nemen voor vragen via serviciotecnico.canarias@satrelocan.com
Dit nog niet gedaan. Mijn vraag was of de 30% korting nog geldt die ik eind vorig jaar tegenkwam. Ik ga dezelfde vraag vanavond even mailen en vragen vanuit waar het horloge verstuurd wordt.

1 like

Ben benieuwd

Dit is inmiddels niet meer mijn collectie, dus ik speel een beetje vals. Maar dit is hoe het ooit begonnen is. En dat was in een tijd dat ik niet zoveel te spenderen had. En hetgeen dát ik te spenderen had, ging meestal niet naar een horloge:

8 likes

De huidige stand van zaken:

De Bulova zal t.z.t. weg gaan, hiervoor in de plaats een Rolex DJ 16234 met lichte plaat :slight_smile:

49 likes