Jouw collectie op één foto deel IX

Ik zie dit best vaak gezegt worden op het forum over dress horloges. Lijkt net alsof best veel mensen er eentje met frisse tegen zin kopen. Vaak met het argument 'te formeel kan niet vaak gedragen worden. Maar een dresser kan ook casual heel goed. Ik als dress horloge liefhebber pleit voor meer liefde voor de dressers! :rofl:

6 likes

Daar sluit ik me bij aan. Nu alleen de dresser nog :rofl:

1 like

Zowiezo vindt ik een no-date mooier :wink:

Ik wilde net vragen wat dat voor kekke Seiko was. Is dat nou een soort yachting-chronograaf? Of?

1 like

Die van ome @Jasper2, natuurlijk.

9 likes

Ja die is mooi. Maar dit getoonde exemplaar ook wel erg prijzig :wink:

Update

79 likes

Prachtig kwartet :star_struck:

1 like

Als je iconen wilt, dan hoort de nr 1 icoon daar natuurlijk ook bij, dus de Speedy. Zenith is prachtig, maar staat een stuk lager op de iconen ladder.

1 like

Ja, hallo, jij vraagt wat er in de smaak valt.

Nu ben ik niet bekend met Rlx prijzen, dus is die gouden DJ duurder dan de gouden Daytona? Dat zal toch niet?

Denk dat je elke gouden Daytona nog wel een aantal kamelen meer neerlegt dan voor mijn datejust😮

1 like

Nee dat zal inderdaad niet. Maar deze getoonde 1600 is erg prijzig. :wink:

Maar dat maakt jou toch niet uit want je koopt alleen maar redelijk maatschappelijk verantwoorde betaalbare horloges. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ook iconen!

1 like

Ik koop dingen die ik mooi vind, binnen de perken van de vraag of ik het het waard vind. Als die getoonde 1600 net zoveel moet kosten als een 5157 ben je me inderdaad kwijt, dan ga ik rettekettet naar Breguet. Dat is echter een smaakzaak, geen Calvinisme. Binnen redelijke grenzen zou ik zo’n Rolex echter goed kunnen kopen.

Nu is bij mij wel het punt bereikt dat ik alleen nog erg weloverwogen lange termijn stukken op de mogelijke lijst heb staan, stukken van merken als Credor en Breguet. Je zult dus misschien nog eens eens in de vijf jaar een sporadische NA zien van mijn hand, maar daar zal ik dan wel een paar barkies aan uit gaan geven.

3 likes

Dat wisten we al. Van jou. Waarbij ‘zo een rolex’ ook gelezen mag worden als ‘een horloge’.

Idem bij mij trouwens.

Eindelijk. Ga ervoor. Een soort van grail voor jou. Koop ze. Draag ze. Gebruik ze. Kijk ernaar en geniet van ze.

Ik heb gemerkt als je dat gaat doen bij de duurdere horloges je echt verknocht (en verknipt) moet zijn om ze te kopen. Liefhebber pur sang.

Al dat gemiep over dat ze duur zijn vergeten en gewoon doen voordat het te laat is. (Mits het verantwoord is natuurlijk, maar daar twijfel
ik bij jou eigenlijk niet aan.

En deze is voor jou👍

5 likes

We zijn er nog niet, dit zijn grails die ik niet alleen tegen moet komen, maar waar ik ook voor moet sparen, en om dat te kunnen doen moeten m’n carrière en gezondheid niet ontsporen, dus ik hoop voor me dat jij inderdaad gelijk krijgt, en dat ik eens zoiets kan doen voor het te laat is. :slight_smile:

Op dit moment wil ik al m’n horloges er niet voor weg doen, maar ook dat zou over vijf of tien jaar zomaar anders kunnen zijn natuurlijk. Een Breguet 5157, een Shunbun en m’n limited Alpinist klinkt niet eens zo heel erg verkeerd als three piece.

Ik hoop van ganser harte dat het ons hier allemaal zo voor de wind blijft gaan dat we dit soort gekkigheid lang kunnen blijven doen, met z’n allen.

Die weet ik op waarde te schatten, right back at you.

4 likes

Ik ga je even pm-en :joy::sweat_smile:

Hoe vaker ik die Mickey zie, hoe funkier ik m vind.

2 likes

Jammer van de Swatch :stuck_out_tongue_winking_eye:
De rest is erg lekker :yum:

1 like

Lekker hoor! :+1: :ok_hand:

1 like