Mooie verzameling. Zo een oranje Doxa blijft toch een lekkere zomer knaller.
Heerlijke set! Wat zijn de plannen voor 2024?
Die Zenith
Wat is die Zenith toch adembenemend mooi
Prachtverzameling!
Dit is de kern. Een paar ideetjes om er een toe te voegen, maar ik ga dat doordacht aanpakken.
(Eigenlijk mag de ‘side collectie’ wel weg.)
Funky collectie
Mooi! De Holtinrichs is echt zo’n mooi horloge.
Die Holthinrichs is machtig mooi.
Heeft het feit dat de Speedy er twee maal op staat een symmetrie-gerelateerde achtergrond, of is het een iets andere ref.?
Al eens aan een JLC MUT Moonphase gedacht?
Mooi kernteam trouwens!
Coole verzameling
En wat is de ‘side collectie’ ;)?
Dat woord blijft maar komen, hier. Hoe ziet je hele verzameling er uit, joh?
Ik ben van mening dat de horloges die je hebt gewoon je verzameling zijn, en ik ben altijd razend benieuwd naar wat mensen onder de mat schuiven als “side collectie”.
EDIT:
Of je watch dertig seconden en ziet ze tegelijkertijd gepost worden.
Ah… OK, ik dacht al.
Maar inderdaad, ik snap niet wat je met die Seiko doet. Die is toch veel te dik en lomp voor je? En die plastieken Swatch hoort ook al niet in die doos.
De Junghans en Nivada, soit, waarbij ik de Nivada eigenlijk minder je stijl vind. Misschien zou je de hele bubs er uit moeten knikkeren en dan een Tag Heuer Aquaracer Solargraph scoren voor je vakanties of wanneer je in de tuin klust. Dan heb je een Tag, Nomos, Holthinrichs, Speedy, Explorer en de JLC in een prachtig symmetrisch zesluik.
Tuurlijk.
Was met een knipoog, vandaar de aanhalingstekens. Het zijn gewoon de horloges die minder gedragen worden en weg zouden mogen.
Die Seiko valt best mee. Draagt eigenlijk prima. Maar duikers en ik….
De Swatch was een impuls. Eén keer gedragen. De Nivada is echt leuk maar draag ik steeds minder. De Junghans is heel tof, maar legt het af tegen de Nomos.
Serieus leuk ding. Al een paar keer serieus overwogen.
Maar bovenaan de lijst staat toch een 42mm Panerai. En een Octo Finissimo spookt ook nog door het koppie. En heel ver weg denk ik wel eens dat ik een 35mm Cartier moet proberen. Maar mijn rationele ik zegt dat ik daar kort mee ga doen.
Klopt, in mijn verzamelingetje eigenlijk ook. Sterker nog, de Nomos club legt het hier af tegen de Ahoi Neomatik.
Had jij niet zelfs ooit een mechanische Aquaracer, als ik me dat goed herinner? Maar deze simpele en platte grab ‘n’ go is aanlokkelijk. Ik ben fan.
Er zwerven er een paar van rond op het forum, waarbij ik niet snap hoe mensen dat ding zo puntgaaf houden, eerlijk gezegd. Maar het is vrij risicoloos te doen, zo’n probeersel.
Noem me een barbaar, maar ik vind Panerai leuker dan Bvlgari.
Er staat een hele fraaie 722 op Uhrforum. Het is dat ik niks eruit wil doen, anders wist ik het wel.