Jouw collectie op één foto deel IX

De Rolex met de overbodige wijzer.

1 like

Mooi die 2446c GMT!

1 like

Dank dank! Met ref nummer erbij :hugs: :ok_hand: :man_student:

1 like

:star_struck: top :star_struck:

1 like

Stand op 27 December 2023 met nog veel onrust …
Will de El Primero Classic Cars van Jaap toevoegen aan de Elite 6150
Maar weet (nog) niet welke Omega Seamaster ik er voor moet weg doen??
De Santos zit ook in de overweging
Excuus voor de slechte foto …

33 likes

Mooie collectie. Begrijp de keuze voor Staudt. Heel interessante modellen. Santos misschien weg? Dat zou erg jammer zijn. Dan zou ik inderdaad eerder een van de Omega’s laten gaan. Zou zelf de 300m Diver houden. Vind de Planet Ocean niet zo bijzonder.

Witte SMP300 behouden en Master co-Axiaal 300m weg?

Dat zou mijn keuze zijn. Is die zwarte geen PO dan? Dan bevestigt dat voor mij alleen maar mijn eerste indruk.

1 like

En de zalmkleurige Staudt wegdoen?

1 like

Die levert niet veel op :wink:
Daarnaast een maatwerk opdracht dus voor mij bijzonder
Ik maak morgen een Omega advertentie aan …

1 like

Ik denk dat @DeAmbtenaar z’n speedie maar 10 winds gaf in de ochtend

3 likes

Ook hier een overzicht van mijn Omega 6-tal.

Erg blij mee en eigenlijk voor elke stemming wel een mooie optie, op een pure “dress-watch” na.

67 likes

@Tuur1968 ik dacht dat beide Staudt chrono’s custom waren of vergis ik me?

Als ik iets persoonlijk zou mogen schrappen een van die twee eruit. Maar wel fijn de voorliefde voor Staudt. :heart_eyes:

Toevoegen: Wellicht een dresser? Of is dat niks? Rond de 2k list Nomos - Orion bijv?

@whisky: idd beide Staudt Chrono’s zijn maatwerk omdat de roze wijzerplaat niet in de standaard collectie zit. De roze wijzerplaat heeft echter beperkte meerwaarde bij verkoop.

Staudt is uiteraard een merk dat zijn waarde beperkt behoudt en dan nog is het aantal liefhebbers beperkt … (maakt het ook leuk overigens)

Wanneer ik zakelijk nettte kleding draag voldoen de Zenith & Cartier Tank als “dress watch” in een setting waar ik vaak tegen Rolex Sub/DJ/GMT en Omege speedmaster/SMPs aanloop.

Als ik dan toch nadenk over aankoop van een Zenith El Primero (Tri colori heb ik al eens gehad) dan schiet uiteraard ook de blauwe Staudt guilloche weer direct door het hoofd. Maar drie Staudt chrono’s is wellicht te veel van het goede :wink: hoewel … blijft een meersterwerkje

11 likes

En een guilloche wijzerplaat ipv de zalmkleurige?

Een wissel van wijzerplaat kan qua kost wel meevallen.

1 like

Dit is idd wel een goede suggestie idd. Al denk ik als ik t prijsverschil zie tussen de non guilloche en guilloche wijzerplaat dat het niet heel goedkoop gaat worden. :sweat_smile:

Guilloche wijzerplaat, als Yvo m al los wil verkopen zit in de range van Euro 3250/350

1 like

Fantastische horloges :ok_hand: in een veel te kleine box.
Geeft een nieuwe, of tweede box niet gelijk al wat meer rust?

1 like

Wat een heerlijke set :heart_eyes:

1 like

Haha, nee mijn Tank is een heerlijke no-brainer.

Gebruik je de GMT functie ook of niet echt?

Om de dag opwinden gaat me goed af hoor :wink: maar het gemak van een automaat is zalig.

Lang geleden Nomos wel overwogen inderdaad!

1 like