Echt een hele leuke, originele, eigen collectie. Ik hou hiervan
Ik vrees dat ik al een quartz en een handwinder heb. Wat er nog bij moet komen is een Spring Drive.
Ik twijfel nog een beetje.
Elegance versus sportief, dun versus licht, golven versus bladeren.
- Kersenbloesems!
- Het wassende water
- Hou op man, koop een Super Squale
0 stemmers
Mijn vrouw helaas ook. Ze heeft nu acht horloges.
De Credor is buiten bereik?
Zie maar eens een GCLP995 te vinden. Ik kan aan Magi vragen of hij er eentje kan opsnorren, of @amusicar misschien aanpellen om te zien hoe hij er naar zou zoeken… Vooruit, nog een polletje:
- Kersenbloesems, dat zeiden we al
- Nee man, zo’n exotische Großdatum!
0 stemmers
Lake Suwa is zo mooi in de winter
Een goed verstaander weet, dit gaat m niet worden. Die blijft op de hoofdweg.
Ik denk dat je gelijk hebt. De Großdatum is erg mooi, begrijp me niet verkeerd, en hij is lekker plat. Maar toch denk ik dat de titanium SBGA413 lekkerder gaat dragen, en met z’n 100m waterdichtheid en optorende saffier is het gewoon een zorgeloos horloge.
Aan de andere kant: Die Credors zijn fantastisch mooi afgewerkt. Dat hoef ik jou niet uit te leggen. En het is zo niche, buiten Japan, dat je wel echt, echt iets unieks hebt. Het zou onder liefhebbers bijna wel een conversation-starter moeten zijn.
De Grand Seiko is de voor de hand liggende keuze en is echt megavet. Toch zou ik in jouw schoenen proberen de Credor te vinden. Een Spring Drive GS kan altijd nog wel
Beide horloges doen het goed op leer. De Credor is zelfs te koop op een leren band, dus als ik een 993 zou vinden was het ook OK. Die horloges zijn gediscontinueerd, dus dat wordt tweedehands of NOS. En de Shunbun doet het zo:
Maar goed, ik moet nog wat sparen alvorens daar aan te komen, dus ik heb de tijd.
Lekkere set hoor. Van alles wat, en geen enkel cliché
Respect!
Ach, gewoon een bij elkaar gezocht zootje van wat ik mooi vind. En genoeg keuze voor de stemming van het moment elke dag.
En wat een prachtig zooitje ongeregeld
Echt een waan- en eigenzinnige collectie, schitterend!
Gaaf hoor. Op rechts is minder mijn ding (who cares), maar echt tof deze set van bijzondere en bijzonder mooie horloges.
Gewoon veel zoeken! Ik heb vandaag mijn Credor “zo courant als een betonnen muur” toevallig om. Voelt bijzonder. Maar dat zou zo’n kersenbloesem GS ook voelen. Maar de Credor is een stukje unieker.
Ik heb niks met Tudor dus ik zeg doen!
Als het zaadje eenmaal gepland is, dan is er no way back