Jouw collectie op één foto deel IX

Echt een hele leuke, originele, eigen collectie. Ik hou hiervan :ok_hand:

1 like

28 likes

Ik vrees dat ik al een quartz en een handwinder heb. Wat er nog bij moet komen is een Spring Drive.

Ik twijfel nog een beetje.

Elegance versus sportief, dun versus licht, golven versus bladeren.

• Kersenbloesems!
  • Het wassende water
  • Hou op man, koop een Super Squale

0 stemmers

Mijn vrouw helaas ook. :slight_smile: Ze heeft nu acht horloges.

4 likes

De Credor is buiten bereik? :thinking:

Zie maar eens een GCLP995 te vinden. Ik kan aan Magi vragen of hij er eentje kan opsnorren, of @amusicar misschien aanpellen om te zien hoe hij er naar zou zoeken… Vooruit, nog een polletje:

• Kersenbloesems, dat zeiden we al
  • Nee man, zo’n exotische Großdatum!

0 stemmers

2 likes

Lake Suwa is zo mooi in de winter :wink:

1 like

Een goed verstaander weet, dit gaat m niet worden. Die blijft op de hoofdweg. :wink:

1 like

Ik denk dat je gelijk hebt. De Großdatum is erg mooi, begrijp me niet verkeerd, en hij is lekker plat. Maar toch denk ik dat de titanium SBGA413 lekkerder gaat dragen, en met z’n 100m waterdichtheid en optorende saffier is het gewoon een zorgeloos horloge.

Aan de andere kant: Die Credors zijn fantastisch mooi afgewerkt. Dat hoef ik jou niet uit te leggen. En het is zo niche, buiten Japan, dat je wel echt, echt iets unieks hebt. Het zou onder liefhebbers bijna wel een conversation-starter moeten zijn.

1 like

De Grand Seiko is de voor de hand liggende keuze en is echt megavet. Toch zou ik in jouw schoenen proberen de Credor te vinden. Een Spring Drive GS kan altijd nog wel

2 likes

Beide horloges doen het goed op leer. De Credor is zelfs te koop op een leren band, dus als ik een 993 zou vinden was het ook OK. Die horloges zijn gediscontinueerd, dus dat wordt tweedehands of NOS. En de Shunbun doet het zo:

image

Maar goed, ik moet nog wat sparen alvorens daar aan te komen, dus ik heb de tijd.

4 likes

Zo lekker, maar ook zo prijzig!

7 likes

Ook maar weer eens een foto dumpen hier.
Weinig veranderd in een jaar. Één horloge er bij.

80 likes

Lekkere set hoor. Van alles wat, en geen enkel cliché :ok_hand:

5 likes

Respect! :facepunch:t2:

1 like

Ach, gewoon een bij elkaar gezocht zootje van wat ik mooi vind. En genoeg keuze voor de stemming van het moment elke dag.

3 likes

En wat een prachtig zooitje ongeregeld :heart_eyes:
Echt een waan- en eigenzinnige collectie, schitterend!

1 like

Gaaf hoor. Op rechts is minder mijn ding (who cares), maar echt tof deze set van bijzondere en bijzonder mooie horloges.

1 like

Gewoon veel zoeken! Ik heb vandaag mijn Credor “zo courant als een betonnen muur” toevallig om. Voelt bijzonder. Maar dat zou zo’n kersenbloesem GS ook voelen. Maar de Credor is een stukje unieker.

2 likes

Wat een ratjetoe eigenlijk… :see_no_evil:

Ik zit nog te twijfelen; Tudor eruit en Hanhart erin. :man_shrugging:

37 likes

Ik heb niks met Tudor dus ik zeg doen!

Als het zaadje eenmaal gepland is, dan is er no way back :wink:

1 like