Mooie collectie @whisky. Benieuwd welke regulator er bij komt als laatste, en welke zoektocht je daarna start als ‘allerlaatste horloge’
Jammer dat een regulator altijd zo groot moet zijn. Mocht er een mooie in 37mm gemaakt worden van een leuk merk voor een -voor mij dan- betaalbare prijs zou ik me er ook wel aan wagen!
Nu ik er op let: verrassend veel staal in jouw collectie, dat had ik anders in mijn hoofd.
De H1 en 2 zijn diverse beestjes. H1 is meer dresswatch en de H2 tikkeltje meer sportief. Binnenkort toch ook maar even een na maken voor de H1 en de H2 meenemen voor t vergelijk tussen beide modellen.
Regulators zijn inderdaad meestal groot. Of duur (Patek of Go om maar een paar te noemen)
Bij mijn weten heeft Chronoswiss wel een 37 mm uitvoering.
Echter bij mij staat de Cornehl op nr 1.
En door @Pablo1971de lummel zit ik ook weer naar Dornbluth te kijken.
Beide hebben Unitas als basis. Regulator is wel unieker voor de collectie denk is al zou een zwarte wijzerplaat aka Dornbluth wellicht beter zijn. Qua maat tsja t maakt me voor t laatste plekje eerlijk gezegd niks uit…
Dornbluth werkt echt alleen maar op bestelling weet ik en Cornehl heeft geen ad’s waar ze ook te koop zijn. Dus moet echt naar Stuttgart als ik die wil passen. ehm of kopen
Puur naar de kleine merken gekeken zou t daar tussen gaan.
Geen Habring2 meer? Vind handopwinder leuker
Qua bekend merk zou zeker ivm de maat een Tudor bb54 ook een kanshebber zijn. Alleen kom m maar eens tegen. Is nog niet gelukt tot zoverre
Alweer tijdje stabiele 3-piece collectie (Muv wat Casio’s en swatch).
Merk dat ik beetje eenkennig ben geworden, maar na meerdere Omega’s, Tudors, Cartiers en Grand Seiko’s, heb ik voor het eerst al bijna een half jaar niks te wensen… gekke gewaarwording… er komt nog wel een Tudor als ze zo door blijven gaan met goeie releases. En ik wil nog wel een keer iets kleins van goud, als dedicated dresser. Een VC of PP, of heeel miss zelfs een gouden DD… af en toe dwalen mijn gedachten af naar GP loreato bronze 38mm… maar dan zou of de YM eruit moeten of de Explorer + DJ. En tot nu toe valt die beslissing steeds in voordeel van wat ik al heb…
Zenith Chronomaster eruit. Hanhart erin. Wilde een kleinere panda/chrono voor meer dagelijks gebruik en de Hanhart met zijn 39mm is perfect. Extra pluspunt is dat het een banden monster is.
Side note: de service van Hanhart Nederland is top. Zondagmiddag stond mevrouw van der Ven voor de deur met de bestelling