Nou mooi dat je dat zegt want daar hoopte ik precies op.
Door die kastvorm lijkt die groter te dragen, of eigenlijk draagt die ook groter.
Maar het is in meer opzichten een prachtig horloge geworden.
Schitterend uniek!
Lekker hoor!
Grootste is het uurwerk zou ik zeggen.
Zal ze morgen eens naast elkaar leggen
De oude zenith is chonky vergeleken met de nieuwe?
De oude wordt opeens als oerlelijk ervaren ja.
In contrast vind ik de nieuwe ook wel echt een mooiere plaat hebben dan de oudere zenith. Als ie ook nog eens slanker is is het 2-0 voor de nieuwe imho.
En die ouwe is niet lelijk, maar de nieuwe is dan gewoon wel net wat mooier… dus waarom zou iemand nog de oude kopen?
Eens gezien de prijzen die er voor de oude gevraagd werden. Die zullen wel dalen als de nieuwe verkrijgbaar is.
Wat natuurlijk gewoon onzin is. Is nog steeds een mooie EP.
+1, voor de prijs waar die grijs voor beschikbaar was toen die nog in productie was, was het zeker een mooie.
Lekker ‘core’ hoor
Wat meer heb je eigenlijk nodig?
Rolex natuurlijk.
Heb je even?
Overwegingen
Meer kleur in de collectie zou wellicht fijn zijn. Idee? Oris big crown pointer date red?
Ik heb nog geen donkere wijzerplaat. Donkere MUT zou dan twee vliegen in één klap zijn. Maanfase en zwarte wijzerplaat.
Zwarte wijzerplaat icm daily wear: Tudor bb36 black dail, alsmede Oris Aquis 36.25? mm mja dat moet nogal hockeypuck achtig aanvoelen.
Wat zeer concreet is:
Als ik ga kijken wat ik over heb en niet te koop staat is de enigste echte daily die ik heb de Nomos. Niet op leer en heeft lume.
- Blancpain fifty fathoms batyscape 38 mm blue zou een fijne aanvulling zijn. Of dan toch de antreciet wijzerplaat…
Edit… Hoe kan ik t vergeten. GO seaq is ook concreet. Dan zou t gaan tussen de FF en de Seaq.
2.T kleine independent merk
4 echte liefhebbersmerken, heel mooi!
Een horloge op staal zou ik er wel nog bijnemen voor de warme dagen of in de regen, anders val je toch vaak terug op de Nomos, niet?
Edit: ik zie net je post hierboven, nog genoeg op de wenslijst dus
Ik niet meer
Ik zou een zwarte GS halen … en de Nomos of de ALS dumpen. Teveel wit.
Eventueel explorer 1 er weer in… perfecte daily. De Tudor BB36 is een beetje boring vind ik… en de snowflake past beter bij een diver. Dat maakt dat horloge een beetje hinken op twee gedachten voor mij.
Diver op 36mm is denk ik echt te klein.
Dat is momenteel t grootste probleem idd.
Blij zeik weer in de stromende regen of bij extreem heet weer zijn de andere 3 niet echt geschikt idd.
Al moet ik bekennen dat ik best vaak naar de Reverso grijp. Lange is ook al geen ‘sunday’ Watch meer al ben ik er zeer voorzichtig mee…