Jouw collectie op één foto deel VI

De Tudor heeft het huis verlaten en geniet van het zonnetje in Bordeaux.

1 like

Nee man dat zou absurd zijn.

De huidige hoeveelheid valt nog niet onder absurd?

18 likes

Daar ging mijn whisky.

Dan is t wel zowat:

Ipv zowat welk horloge ga ik elke dag van de maand dragen?

Welke watchroll ga ik zo zowat elke dag van de maand vullen?

Ow wacht hoeft niet. Ik slinger ze wel om mijn arm elke dag. :crazy_face: :joy: :flushed:

Overbodig :nerd_face:

#tisnoggeen vrijdag maar #maandag

2 likes

Ja, echt een prachtige homage! Toch weer een Rolex een beetje dan hè?

5 likes

:rofl:. ‘Rolex’ zoveel meer moois dan dat wat jij heel mooi laat zien. Mja sommige mensen zijn blind voor t kroontje :sweat_smile:

Ik heb echt t idee dat ‘no offence’ t typetje RLC de laatste tijd een beetje uit de winterslaap gekomen is.

Gave collectie chrono’s, top!

1 like

Je weet dat Rolex (zeker) niet het eerste sport horloge op de markt bracht met een integrated bracelet en 70s design? Deze bijv:

Die hadden ze van mij ook mogen reissue’en ipv de PRX :thinking:

1 like

Nee.

Die PRX stamt uit 1978.

Die Tissot PR516GL uit 1969/1970.

Ook voor de Royal Oak / Nautilus.

Klopt, maar behalve dat die een geïntegreerde band heeft, is dat een heel ander horloge. Ook wel gaaf trouwens.

@Brick, @Bauhaus en @Bwatched ik doe ook mee maar kom niet verder dan 3 chrono’s sinds mijn vintage Breitling, IWC GST en Pilot chrono eruit zijn gegaan vorig jaar…

28 likes

Donders….gaaf hoor.

1 like

En een van de leukste i.m.o.

2 likes

Ik vind dat wel meevallen… het is niet alsof in die tijd er sowieso niet tientallen vergelijkbare horloges zijn uitgebracht, sportswatches met integrated bracelet. Weet niet of ik de PRX voorganger, de Seastar Quartz zie als een kopie van de oysterquartz.

Misschien is ie dat wel. Dunno. Je zou eigenlijk de archieven in moeten duiken om te kijken hoe dicht ze bij elkaar zitten.

1 like

Uiteindelijk wil je toch een Eterna. Of niet @Sjoerd_K?

11 likes

Uit welk jaar is die?

1976 in productie gegaan.

Dat is dan weer voor de Oysterquartz 17000, want die komt kennelijk uit 1977. Dat is ook wel de oysterquartz die ik het meest op de PRX vind lijken met z’n domed bezel.