Jouw collectie op één foto deel VIII

Gave set zo! :star_struck:

1 like

Of misschien eens een wat unieker horloge waar je echt naar moet zoeken naast deze prachtige horloges die wel zo ongelofelijk doorsnee zijn dat er van elk model ruim aanbod op chrono24 is.

12 likes

De longines is de mooiste. Imo. :slightly_smiling_face:

1 like

Thanks, 2-3 mm kleiner en hij was voor mij perfect! Absoluut een mooi ding.


De wijzers gaan van zwart naar knalblauw :heart_eyes_cat:

13 likes

Atje voor de sfeer

12 likes

Ik volg je hierin, doch voor elk heb ik geduld mogen hebben en zijn voor list gekocht bij de AD, ik koop wat ik mooi vind maar ga hier geen premium voor betalen… is het enkele jaren wachten dan is dat ook zo :wink:

Is het te doorsnee voor jou dan is dat eerder omdat het modellen zijn die veel mensen aanspreken, maar ik koop ze nog steeds voor mezelf en niet voor de rest :laughing:

7 likes

Sorry, dat snap ik niet :man_shrugging:t2:.

Kun je me het misschien uitleggen? Wat maakt het voor deze horloges en het bijbehorend draaggenot uit waar je ze koopt en voor welk bedrag?

Listprijs, wachten, korting, premium, who cares. 🤷🏻

Ik denk altijd dat je als volwassen vent het horloge koopt dat jij graag wilt, bij een verkoper waar jij je ok bij voelt, voor de prijs die je het waard vindt en er dan volop van geniet elke keer dat je het draagt. Meer is het niet, wordt het niet, zal het ook nooit zijn.

Nee, zoals ik al zei: prachtige horloges!
Strakke tijdloze ontwerpen die niet snel vervelen, horloges om nooit meer weg te doen.

Maar waarom, als je al zo’n “veilige” verzameling van vier hebt, daar nòg een veilige keus bij doen?
Weer een horloge waarvan er vele duizenden tot honderdduizenden van in omloop zijn?

Er is zoveel moois te krijgen, uniekere modellen, kleine oplages, kleine merken, de enorme keuze in vintage, horloges met leuke complicaties, horloges die iets qua techniek of historie wellicht met jou hebben, je familie? je werk?

Lijkt me naast deze gave basiscollectie zoveel leuker en bevredigender dan weer veilig met de mainstream meegaan.

3 likes

Enkele jaren geleden ging ik binnen voor een sub die klaar lag en ging ik buiten met de BB58, stom voorbeeld maar als ik het niet voel dan koop ik iets niet. Was dit geen tudor maar een ander ‘merk’ dan ging ik het ook gedaan hebben.

Ik kijk niet naar het lijstje en koppel daar een merk aan, het is eerder wat ik zelf mooi vind, zoals je zegt zijn er duizend en 1 fliegers en chronografen. Tijd brengt raad :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Maak je niet druk. We zijn allemaal anders. Een Speedmaster is prachtig. Een Submariner niet. Dat is een feit. Vormgevingstechnisch dan.

Je kan volgen. Je kan leiden. En ook hier weer een zekerheid. Leiders volgen geen trends. Varen een eigen koers. Willen niet wat anderen hebben, maar zien iets wat anderen niet zien.

Succes met kiezen. Gode zij dank heb je geen G-shock in je collectie zitten. Want dan heb je met aan zekerheid grenzende aannemelijkheid ook happy socks in je la liggen. De armoede.

Disclaimer: niets van bovenstaande is gebaseerd op feiten.

3 likes

Gaaf kwartet zo. Mooie verscheidenheid :+1:t2:

1 like

Jij hebt smaak Pieter :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

uh_meme_by_gumwolf_d5rpqr0-350t~2

uh_meme_by_gumwolf_d5rpqr0-350t~3

15 likes

20 likes

:rofl:

1 like

Het kopen van duikers is pas begonnen nadat ik hier op het forum geïnspireerd werd. Daarvoor vond ik die grote bezels maar rare dissonanten op een horloge. Van cyclopsen vind ik dat nog steeds, maar wie weet wat nóg een jaartje hier met me doet.

De Einzeigers zijn allemaal uitgevlogen, op 1 na. Valt me nu pas op dat ook die de doos niet heeft gehaald. Sowieso confronterend alles op 1 foto te zien. Al het geld in Japanners (prima!!), maar op de pols bijna altijd de Hanowa.

14 likes


Weer een beetje knippen en plakken :upside_down_face:

64 likes

Met de entree van de SPB317 hier eens een update plaatsen:

60 likes

Heel mooi!

1 like

Januari 2023:

76 likes

Meer collectie is eigenlijk niet nodig.

53 likes