Jouw collectie op één foto deel VIII

Indrukwekkende presentatie en Longines collectie Pieter :heart_eyes: Jaloersmakend

1 like

Nice die Legend Diver op die band zo :+1:

1 like

Toch had de Spirit zulu time met de groene bezel er goed tussen gepast :stuck_out_tongue_winking_eye:

Cool! Zo een 300t sharkhunter blijft vet

1 like

Lekkere set!

1 like

Heerlijke doos Longines :star_struck:

Een jaar geleden nooit gedacht dat ik zoiets zou kopen, maar nu moest ik ‘m hebben, er was geen ontkomen aan :star_struck:

Die gaat er niet komen… Maar…Dinsdag ga ik wel naar een andere longines kijken…:slightly_smiling_face:

1 like

Mijn Speedmaster setje;

88 likes

Tof trio. Smaakvolle foto’s :+1:t2:

1 like

Toffe set :heart_eyes:

1 like

Heerlijk man😍

1 like

Nu word ik wel nieuwsgierig. Is het eentje uit de Heritage collectie, want dat zijn allemaal toppers :wink: ?

Persoonlijk ben ik helemaal weg van deze:

12 likes

Stoort het je niet dat een ode aan een militaire chrono helemaal geen blauwe plaat hoort te hebben?

1 like

Oh nee, integendeel. Ik heb nul moeite met dat voldoen aan een beeld dat een paar mensen hebben van een oud model dat nageleefd moet worden. Als je op die manier gaat redeneren kun je ook afvragen waarom we piloten of duikhorloges aanschaffen.

Persoonlijk trek ik de grens bij wat ik mooi vind en dat het technisch moet kloppen. Degelijk afgewerkt en een beetje uniek/eigen identiteit heeft. Dat de prijs in verhouding staat met wat je krijgt, dat er nog wel iets van een verhaal en historie aan vast zit en een merk dat de garantie die ze aanbieden op een product ook waar kunnen maken etc.

Deze Longines is een column-wheel chronograaf van een respectabel merk. Uitgevoerd in titanium met een wijzerplaat die ik uit 1000’en zou herkennen, en dat alles voor minder dan de helft van enigszins vergelijkbare modellen column-wheel chronograven van bijvoorbeeld Zenith of Breitling.

Het ‘heritage’ aspect dient vooral ter inspiratie, maar in alle andere aspecten betreft het een modern horloge. Als ik een nadeel moest noemen is het dat ik de pushers aan de grote kant vind.

12 likes

Het origineel stamt uit 1967.:wink:

1 like

De top 4 keuze van mijn zoontje (van 8)
De rest vindt hij niks :sweat_smile:

1e keus: Vintage Pepsi

2e keus: Grand Seiko springdrive

3e keus: Vintage Grand Seiko

4e keus: Vintage Gouden Speedy

52 likes

Goede smaak :heart_eyes:
Kun je niet vroeg genoeg mee beginnen :wink:

1 like

Een jongen met smaak. Jong geleerd is oud gedaan :heavy_check_mark:
Jammer dat hij de Tudor sub niet pakte :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Mooi om te zien wat hij kiest puur op wat hij mooi vindt (zonder invloed van waarde/merken) Erg verrast door de 2 Grand Seikos.

Zeker weten! Hij heeft zelf al een collectie van 4 horloges :sunglasses:

29 likes